Γαλλία και Γερμανία εναντίον της Ε.Ε. για το νέο όριο ρύπων ως το 2035


Η Γαλλία και η Γερμανία αντιδρούν στην πρόταση της Κομισιόν να επισπευσθεί ο χρόνος εφαρμογής της νομοθεσίας για τον μηδενισμό του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα από τα καινούργια επιβατικά οχήματα το 2035 αντί του 2050.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/7/2021

Οι δύο μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοπαραγωγικές χώρες, η Γερμανία και η Γαλλία, εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο σχέδιο των γραφειοκρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλλουν την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούργια επιβατικά οχήματα από το 2035 αντί του 2050 που προέβλεπε το αρχικό χρονοδιάγραμμα. 

Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας κ. Emmanuel Macron δήλωσε ότι η κυβέρνηση της χώρας υποστηρίζει τις προσπάθειες να μειωθεί κατά 55% το ποσοστό εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τα καινούργια επιβατικά οχήματα ως το 2030, συγκριτικά με αυτό της φετινής χρονιάς (2021), όχι όμως και την περαιτέρω αυστηροποίησή τους την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να ανακοινώσει την προσεχή Πέμπτη.

Η Κομισιόν αναθεώρησε το αρχικό πλάνο της το οποίο προέβλεπε ουσιαστικά την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα επιβατικά οχήματα το 2050. Αντ’ αυτού, επαναπροσδιορίζει το όριο στο 65% ως το 2030 και επιθυμεί την κατάργηση των ΜΕΚ από το 2035, δηλαδή 15 χρόνια νωρίτερα, συγκριτικά. 

Αντίδραση στο νέο σχέδιο υπήρξε και από τη Γερμανία, την άλλη μεγάλη χώρα παραγωγής οχημάτων στην Γηραιά Ήπειρο. Ο κ. Andreas Scheuer, Ομοσπονδιακός Υπουργός Συγκοινωνιών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας, προειδοποίησε την Κομισιόν ότι στρέφεται εναντίον της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας με την επιβολή πολύ αυστηρών ορίων περιορισμού των ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. 

Ο Γερμανός πολιτικός δήλωσε σχετικά στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων: «Πιστεύω ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών γνωρίζουν ότι έρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές. Όμως, αυτές πρέπει να είναι τεχνικά εφικτές. Υποστηρίζω τη μετάβαση προς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα, ωστόσο για τα βαριά φορτηγά πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στο υδρογόνο».

Επίσης, σε ό,τι αφορά στη Γαλλία, ο κ. Macron συναντήθηκε με ανώτατα διοικητικά στελέχη των Ομίλων Renault και Stellantis, με εκπροσώπους εργατικών σωματείων καθώς και με εκπροσώπους εταιρειών της χώρας που είναι προμηθευτές συστημάτων και εξαρτημάτων σε αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του «La Plateforme Automobile» («PFA»), του μεγαλύτερου γαλλικού λόμπι στην Αυτοκινητοβιομηχανία, απαιτούνται 17,5 δισεκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις στη χώρα ώστε να αναπτυχθεί η τεχνολογία και η κατασκευή μπαταριών, αλλά και των υποδομών φόρτισης των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. 

Τέλος, τα στελέχη του «PFA» εκτιμούν ότι, εάν τελικά ισχύσουν τα νέα αυστηρότερα όρια της Ε.Ε. το 2035, αυτό θα έχει ως αντίκτυπο την απόλυση 100.000 εργαζομένων από τους 190.000 που απασχολούνται συνολικά στα γαλλικά εργοστάσια παραγωγής τους.