Γιατί ένα ηλεκτρικό όχημα απαιτεί ειδικά ελαστικά;


ΟΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΝ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΟΝ.

  • 28/7/2020

Τα ηλεκτρικά οχήματα βρίθουν ιδιαιτεροτήτων στις οποίες καλούνται να προσαρμοστούν πλήθος εξοπλιστικών και μη χαρακτηριστικών.

Ένα από αυτά είναι και τα ελαστικά, τα οποία οφείλουν να ανταπεξέλθουν σε ένα κατά πολλούς απαιτητικότερο οικοσύστημα.

Και αυτό διότι η απουσία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ελαχιστοποιεί τα επίπεδα θορύβου επιβάλλοντας και στα ελαστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο της σιωπής αν δεν θέλουν να γίνουν οι «αποδιοπομπαίος τράγοι» της ακουστικής.

Μια ακόμα πρόκληση στην οποία θα κληθούν να βρουν απαντήσεις τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η σημαντική αύξηση του συνολικού βάρους που προκύπτει εξαιτίας της ενσωμάτωσης των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας.

Με λίγα λόγια, ο σκελετός των ελαστικών θα πρέπει να ενισχυθεί χωρίς αυτό ωστόσο να οδηγήσει στη διολίσθηση της ικανότητάς τους να απορροφούν ένα μέρος των κραδασμών και συνεπώς στη υποβάθμιση της άνεσης.

Και για όσο η αυτονομία θα αποτελεί το πρώτο και το τελευταίο πράγμα που οφείλει να σκεφτεί κανείς πριν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τα ελαστικά ενός τέτοιου οχήματος θα πρέπει από τη μεριά τους να εξασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα, μειώνοντας στο ελάχιστο δυνατό τον συντελεστή τριβής όπως άλλωστε και το βάρος τους.

Για το τέλος αφήσαμε το καλύτερο, μιας και η ιδιότητα ενός ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει άμεσα το μέγιστο της ροπής δημιουργεί την ανάγκη από ελαστικά με αυξημένη αντοχή στη χρήση.

Τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για τα ελαστικά που πρόκειται να μας συντροφεύσουν στο μέλλον; Θεωρήστε δεδομένη την αναθεώρηση όχι μόνο της σύστασης των ελαστικών αλλά και του σχεδιασμού του πέλματος. Επίσης, οι παραδοσιακές διαστάσεις θα εκλείψουν μιας και τα φαρδιά πέλματα δεν ευνοούν τη μείωση του συντελεστή τριβής.

Ήδη αρκετοί κατασκευαστές έχουν εξελίξει ειδικές σειρές ελαστικών για ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ άλλοι -όπως η Michelin- έχουν ανακοινώσει ότι θα προβούν σε πιο ρηξικέλευθες εφαρμογές (βλέπε ελαστικά χωρίς αέρα) με σκοπό να προσαρμόσουν το τελικό προϊόν τους στις νέες επιταγές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.