Γιατί η BMW σταμάτησε την εξέλιξη της ηλεκτρικής i1;


Όλοι οι κατασκευαστές θέλουν να έχουν στη γκάμα τους ηλεκτρικά μοντέλα που μπορούν να είναι δημοφιλή σε όλες τις αγορές ανά τον κόσμο.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 9/2/2021

Μέχρι πριν από ένα χρόνο ήταν σχεδόν βέβαιο πως η BMW θα προχωρούσε στην εξέλιξη και την παρουσίαση της ηλεκτρικής i1. H οποία θα ανταγωνιζόταν άμεσα το ID.3 της VW. Σήμερα στο Μόναχο δεν γίνεται καμία αναφορά στην i1. Περίεργο; Όχι και τόσο, μιας και οι ιθύνοντες της BMW έβαλαν τα δεδομένα κάτω, έκαναν τους υπολογισμούς τους και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ένα τέτοιο μοντέλο με αυτά τα χαρακτηριστικά θα ήταν ιδιαίτερα ακριβό.

Ένας επιπλέον λόγος που σαφώς έπαιξε ρόλο για την απόφασή τους είναι πως ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους δεν θα είχε εμπορικό ενδιαφέρον για τις ΗΠΑ και την Κίνα. Άλλωστε και η VW δεν διαθέτει το ID.3 στις συγκεκριμένες αγορές παρά μόνο το πιο μεγάλο και SUV ID.4.

Η πιο πιθανή εξέλιξη για την ηλεκτρική γκάμα της BMW θα είναι ένα πιο μεγάλο i2, που σύμφωνα με πληροφορίες θα βασίζεται στην επιμηκυμένη έκδοση του 2 Gran Coupe που πωλείται μόνο στην Κίνα.

Στην Κίνα ίσως να είναι διαθέσιμη μέσα στη χρονιά, πιθανότατα το Νοέμβριο και μια ηλεκτρική έκδοση της σειράς 3 με το επιμηκυμένο μεταξόνιο, που μπορεί να λέγεται i330. Και η οποία δεν πρόκειται να έρθει στην Ευρώπη και έτσι το i4 δεν θα αποκτήσει εσωτερικό ανταγωνισμό.

Στις πιο μεγάλες κατηγορίες η i7, η ηλεκτρική έκδοση της σειράς 7 έχει προγραμματιστεί για το 2022 και η i5 για το 2024, μιας και θα βασίζεται στην επόμενη γενιά της σειράς 5.

Από πλευράς SUV η ηλεκτρική γκάμα της BMW θα αποτελείται από τις iX1, iX3 και iX, με την τελευταία να συνδυάζει στοιχεία τόσο από τις X5 και X6 όσο και από τη ναυαρχίδα i7.