Γιατί η Bugatti Chiron Pur Sport πιάνει μόλις 351 χλμ./ώρα;


Το νούμερο αυτό, αν και εξωπραγματικό, δείχνει λίγο για ένα αυτοκίνητο 1.500 ίππων. Οι απλές εκδόσεις, άλλωστε, της Chiron περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 420 χλμ./ώρα!

  • 23/4/2020

Το να κόψεις 70 ολόκληρα χλμ./ώρα από την τελική ταχύτητα (εντάξει, πιθανά μικρό το κακό σε αυτά τα νούμερα…) και αντίστοιχα να ανεβάζεις την τιμή, εκ πρώτης όψεως, δεν στέκει. Υπάρχει όμως μία καλή απάντηση από την πλευρά της εταιρίας, η οποία βγάζει νόημα. Η έκδοση Pur Sport της Chiron είναι εξελιγμένη έτσι ώστε να μεγιστοποιεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου για χρήση σε πίστα. Εκεί δεν έχει τόση αξία ή ίδια η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου αλλά άλλοι παράγοντες, όπως το handling και η κατευθυντικότητα.

Στην προκειμένη περίπτωση, οι μηχανικοί της εταιρίας φρόντισαν να βελτιώσουν όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου, προσθέτοντας πιο σκληρές αναρτήσεις, αλλάζοντας τις γωνίες camber των τροχών και εξελίσσοντας ειδικά ελαστικά, -σε συνεργασία με τη Michelin- που θα προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική πρόσφυση. Ταυτόχρονα μείωσαν το συνολικό βάρος κατά 50 κιλά και πρόσθεσαν ένα νέο κιβώτιο, με κλιμάκωση κατά 18% κοντύτερη. Πρακτικά, θυσίασαν την τελική ταχύτητα ώστε να κερδίσουν σε ακρίβεια, ελαστικότητα και επιτάχυνση.

Όπως εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς, η Chiron Pur Sport είναι σαφώς ταχύτερη σε επιταχύνσεις από τις απλές Chiron. Μάλιστα και ο θηριώδης W16 κινητήρας της είναι ρυθμισμένος έτσι ώστε να κερδίζει 200 επιπλέον στροφές, με τον κόφτη να τοποθετείται πλέον στις 6.900 σ.α.λ. Παρόλα αυτά, στο βωμό του απόλυτου χρόνου δεν θυσιάζει βασικές αρχές της ύπαρξής της, όπως η υπέρτατη πολυτέλεια και ο μοναδικός χαρακτήρας που κάνει τη Bugatti ξεχωριστή, ανάμεσα σε άλλους κυνηγούς των ρεκόρ.