Γιατί η εμπορική πορεία της Porsche Taycan πρέπει να προβληματίζει όσους προωθούν τα EV


Οι προσδοκίες της Porsche για την εμπορική επιτυχία του πρώτου σύγχρονου ηλεκτρικού μοντέλου της διαψεύστηκαν, σε αντίθεση με την «αειθαλή» 911, η οποία συνεχίζει να τινάζει την μπάνκα στον αέρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: Fintan Knight
  • 11/2/2023

Οι νέες μετοχές της Porsche είχαν πολύ καλή απόδοση μετά την πρόσφατη αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι επενδυτές επωφελήθηκαν από την αύξηση της τιμής της μετοχής κατά 36% στα 112,30 ευρώ. Η εισαγωγή, σύμφωνα με τη μητρική Volkswagen Group, θα επιτρέψει στην Porsche να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της.

Αυτό θα σημαίνει την ταχύτερη έλευση περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Οι προσδοκίες ήταν μεγάλες ότι το πρώτο σύγχρονο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Porsche, η Porsche Taycan, θα επισκιάσει την εμβληματική, πολύ κερδοφόρα και πολύ παραδοσιακή Porsche 911, αλλά το 2022 ήταν μια απογοήτευση.

Οι τιμές λιανικής της αγοράς για την Taycan έχουν πέσει κατακόρυφα τους τελευταίους 12 μήνες.

Στην πολύ σημαντική αγορά των ΗΠΑ, οι τιμές της Taycan έχουν μειωθεί περισσότερο από 8% στις 132.417 δολάρια.

Αντίθετα, η 911 αυξήθηκε περισσότερο από 27% στα 177.342 δολάρια.

Στη Γερμανία οι τιμές για την Taycan τα πήγαν καλύτερα, με πτώση μόλις 1,8% τους τελευταίους 12 μήνες στις 127.550 ευρώ, ωστόσο, η 911 αυξήθηκε περισσότερο από 14% στις 174.875 ευρώ κατά την ίδια περίοδο.

Το χάσμα διευρύνεται.

Η αγορά μίλησε, παρά τις σημαντικές επιδοτήσεις και τα φορολογικά οφέλη σε πολλές χώρες της Ευρώπης και τις προφανείς ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι τιμές πώλησης της Porsche Taycan είναι σημαντικά χαμηλότερες από της 911.

Τι συμβαίνει;

Αυτό το πρόβλημα δεν είναι μοναδικό στην Taycan. Οι μειώσεις των τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιταχύνονται.

Τον Ιανουάριο, ο ηγέτης της αγοράς, Tesla, ανακοίνωσε μειώσεις τιμών μεταξύ 6% και 20% στα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα. Θα ακολουθήσουν κι άλλοι κατασκευαστές.

Με τόσες πολλές μάρκες πολυτελείας να επενδύουν τεράστια κεφάλαια σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, έχουμε πλέον στοιχεία ότι οι προσδοκίες για τις προτεινόμενες τιμές λιανικής και περιθώρια κέρδους δεν είναι πιθανό να πραγματοποιηθούν. Κέρδος θα έρθει εάν οι εταιρίες μπορούν να κάνουν πιο ελκυστική (και χαμηλότερου κόστους) την ηλεκτροκίνηση για να ξεπεράσει την αξία των συμβατικών αυτοκινήτων πολυτέλειας αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους.

Η νέα IPO της Porsche πάντως θα μπορούσε να αποφέρει κέρδη και σε έναν άλλο τομέα όπως μαρτυρά η απόφαση της Porsche να πραγματοποιήσει μια επένδυση 95 εκατ. δολαρίων στην τεχνολογία των e-fuels.

Αυτή η κίνηση μοιάζει έξυπνη έναντι των πιθανών δυσμενών προβλέψεων για κέρδη από την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις μάρκες πολυτελείας.

Όμως, προς το παρόν, ένα είναι σίγουρο: ζήτω η 911.

Πηγή: Automotive News Europe

(Ο Fintan Knight είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Automotive Equity Management, ενός παρόχου αναφοράς στοιχείων κινητικότητας με έδρα το Δουβλίνο και ανταλλαγής συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης)