Γιατί η νέα C8 Corvette δεν έχει χειροκίνητο κιβώτιο;


Έχουν γραφεί πολλά για την καινούργια Chevrolet C8 Corvette και θα γραφτούν ουκ ολίγα ακόμα. Γιατί, όμως, θα διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 30/7/2019

Ένα από τα αυτοκινητικά «Ιερά Τοτέμ» των Αμερικανών, η νέα Chevrolet C8 Corvette, παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα (με προεξάρχουσα την εικονιζόμενη έκδοση «Stingray») και ήδη μονοπωλεί την επικαιρότητα για ημέρες (και πρόκειται να συμβαίνει επί μήνες στην από εκεί πλευρά του Ατλαντικού ωκεανού). Οι αναφορές στον παγκόσμιο Τύπο, επίσης, είναι πολλές για το νέο μοντέλο και σχεδόν όλες αναφέρονται στην έλλειψη χειροκίνητου κιβώτιου ταχυτήτων σε αυτό. Το γεγονός αντιμετωπίζεται από τους Αμερικανούς –και τους απανταχού φίλους του μοντέλου– μάλλον ως προσβολή για την ιστορία της Corvette, καθώς από το 1955 που πρωτοπαρουσιάστηκε πάντα είχε έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο.

Ωστόσο, τα δεδομένα αλλάζουν κάποια στιγμή και αυτό αφορά και στο διάσημο μοντέλο της Chevrolet. Σύμφωνα με δήλωση του κ. Tadge Juechter, Επικεφαλής στο τμήμα Μηχανολογίας της εταιρείας, η απόφαση δεν ήταν εύκολο να ληφθεί αλλά ήταν αναγκαία. Ο λόγος; Το γεγονός ότι ο κινητήρας της νέας Corvette είναι τοποθετημένος στο κέντρο. Όπως δήλωσε ο κ. Juechter, για να τοποθετηθεί χειροκίνητο κιβώτιο έπρεπε να γίνει η απαραίτητη επέμβαση στο κεντρικό τούνελ του οχήματος. «Αυτό το τούνελ είναι η “ραχοκοκαλιά” του αυτοκινήτου και εάν την σπάσεις, χάνεις σημαντικά από τη δομική αποτελεσματικότητά της. Με το χειροκίνητο κιβώτιο, έχεις μια μεγάλη τρύπα στο κεντρικό τούνελ, λόγω των μοχλών που πρέπει να υπάρχουν», τόνισε με αλληγορικό αλλά σαφή τρόπο. 

Έτσι, για να μην μειωθεί η στρεπτική δυσκαμψία του πλαισίου και να διατηρηθούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά που θέλησαν στη Chevrolet να έχει η νέα Corvette, το καινούργιο μοντέλο δεν θα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο, για πρώτη φορά στην ιστορία του (όπως γράψαμε παραπάνω και όπως γράφεται παντού στον κόσμο, ίσως και εν είδει παραπόνου). Όμως, επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία της, διατίθεται με αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη (σημ.: οκτώ σχέσεων της «Tremec»). Αυτό, δίνει καλύτερες επιδόσεις στο αυτοκίνητο (καθώς αλλάζει τις σχέσεις ταχύτερα), καταναλώνει λιγότερο καύσιμο (άρα ρυπαίνει λιγότερο) και έχει μια πιο σύγχρονη εικόνα τεχνολογικά. Αυτά τα τελευταία, επίσης, δεν θα τα αποδεχτούν εύκολα οι Αμερικανοί…