Γιατί η Porsche πιστεύει τόσο πολύ στα συνθετικά καύσιμα;


Η Γερμανική εταιρία επενδύει πολλά στην τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων υποστηρίζοντας ότι οι ρύποι ενός κινητήρα με e-Fuel είναι πολύ κοντά στα πάσης φύσεως ηλεκτροκίνητα. 

  • 20/2/2021

Αν και το trend της εποχής και των χρόνων που έρχονται είναι η ηλεκτροκίνηση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης φαίνεται ότι είναι αρκετά σκληροί για να πεθάνουν έτσι εύκολα. Και έχουν και μερικά ακόμα όπλα υπέρ τους, μεταξύ των οποίων και τα συνθετικά καύσιμα.

Μία από τις εταιρίες που έχει κάθε δικαίωμα να επιμένει σε αυτούς είναι η Porsche. Και στην πρόσφατη παρουσίαση της νέας GT3, o αντιπρόεδρος της εταιρίας Frank Walliser δήλωσε ότι η Porsche βρίσκεται αρκετά κοντά στην έναρξη δοκιμαστικής παραγωγής ενός e-fuel.

O κ. Walliser πιστεύει ότι ένας κινητήρας που καίει τέτοιου τύπου καύσιμα γίνεται σχεδόν εξίσου καθαρός με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς μειώνεται δραστικά το διοξείδιο του άνθρακα, υπάρχουν πολύ λιγότερα μικροσωματίδια και αρκετά χαμηλότερες εκπομπές NOx.

O ίδιος υποστήριξε ότι όταν η Porsche ξεκινήσει να παράγει το δικό της e-Fuel, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θα επιτυγχάνει θα είναι χαμηλότερες κατά 85% σε σύγκριση με ένα κανονικό καύσιμο.

Δύο ακόμα στοιχεία που συνηγορούν υπέρ των συνθετικών καυσίμων είναι ότι δεν απαιτούν αλλαγές στους κινητήρες. Και επίσης ότι μπορούν να διατίθενται από το υπάρχον δίκτυο διανομής καυσίμων.

Η Porsche έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό τις έρευνες με τα συνθετικά καύσιμα, και σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή του σε μικρές ποσότητες αρχικά μέσα στο 2022 σε ένα νέο εργοστάσιο που ίδρυσε σε συνεργασία με άλλες εταιρίες στην Χιλή. Μένει να δούμε αν όλο αυτό θα έχει κάποιο σημαντικό αντίκτυπο στην μακροημέρευση τον κινητήρων εσωτερικής καύσης ή όλα θα υποκύψουν στην λαίλαπα της ηλεκτροκίνησης.