Γιατί η VW σκοπεύει να ζητήσει αποζημιώσεις από Bosch και Continental;


Η πανδημία χτύπησε δυνατά την αυτοκινητοβιομηχανία όλο το 2020. Τώρα οι κατασκευαστές έρχονται αντιμέτωποι με την έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων που οδηγούν σε σημαντικές καθυστερήσεις την παραγωγή τους.

  • 24/1/2021

Η μεγάλη έλλειψη σε chips και ηλεκτρονικά εξαρτήματα έχει οδηγήσει την VW (αλλά και όλες τις μεγάλες εταιρίες) στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Το γκρουπ VW παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις σε πολλά μοντέλα του, όπως για παράδειγμα το Golf, καθώς το εργοστάσιο του Wolfsburg υπολειτουργεί εδώ και καιρό..

Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα Γερμανικών εφημερίδων, η VW σκοπεύει να κινηθεί νομικά εναντίον της Bosch και της Continental, οι οποίοι είναι οι βασικοί της προμηθευτές σε ηλεκτρονικά συστήματα όπως για παράδειγμα το ESP.

Η εταιρία εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει αποζημιώσεις από τους δύο προμηθευτές της, ενώ συζητά με άλλους προμηθευτές, κάτι όμως που θα ανεβάσει το κόστος σημαντικά. 

Οι κατασκευαστές microchips ανέβασαν την παραγωγή τους για τα κινητά τηλέφωνα και εταιρίες όπως η Apple και Samsung όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν κλειστά τα εργοστάσιά τους. Όμως η ανάκαμψη στα αυτοκίνητα ήταν πολύ γρήγορη με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν οι κατασκευαστές των chips στην μεγάλη ζήτηση. 

Η Ford και η Daimler είναι επίσης από τις εταιρίες που έχουν πληγεί από αυτή την κατάσταση, με την δεύτερη να αναζητά και αυτή τρόπους για να αποζημιωθεί από τους προμηθευτές της.

Η BMW δεν έχει επηρεαστεί από αυτή την κατάσταση προς το παρόν, αν και η εταιρία έχει εμπειρία από αντίστοιχη διαμάχη με την Bosch το 2017, την οποία είχε κερδίσει στα δικαστήρια.