Για αυτό το λόγο περιορίζεται η τελική ταχύτητα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Ένας από τους παράγοντες επίδειξης τεχνολογίας και κύρους ενός οχήματος είναι η υψηλή τελική ταχύτητά του. Μία από τις βασικές ανάγκες τού ανθρώπου ήταν να κινηθεί πιο γρήγορα από τους άλλους. Τώρα, όμως, αυτό αλλάζει με την ηλεκτροκίνηση.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/4/2023

Το φαινόμενο περιορισμού της τελικής ταχύτητας ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής από το εργοστάσιο έχει αρχίσει να γίνεται κάτι σαν επιτακτική ανάγκη. Αν και «καμουφλάρεται» πίσω από τον παράγοντα της ασφάλειας των επιβατών, (αναμφισβήτητα, βασικός και επί της ουσίας απαραίτητος), η πραγματική αιτία έχει να κάνει με τη διάρκεια απόδοσης της αποθηκευμένης ενέργειας στις μπαταρίες του. Δηλαδή, με την αυτονομία κίνησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος μέχρι την αναγκαστική φόρτισή του.

Ήδη, η τελική ταχύτητα σε αυτά περιορίζεται είτε στα 160 km/h είτε στα 180 km/h, συνήθως. Δεν λείπουν οι περιπτώσεις κάποιων πολυτελών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (κυρίως γερμανικών) όπου η τελική ταχύτητα φτάνει στα 220 km/h ή ακόμα και στα 250 km/h, με το αντίστοιχο εξοπλιστικό πακέτο (το οποίο κοστίζει περισσότερο, φυσικά).

Για να κινηθεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μεγάλη ταχύτητα απαιτούνται μεγαλύτερες σε ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρίες από αυτές που υπάρχουν τώρα. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερες διαστάσεις γι’ αυτές, σημαντικά αυξημένο βάρος (στην ήδη βαριά κατασκευή τους), οχήματα που θα έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις, κ.λπ. Και όλα αυτά «μεταφράζονται» σε αυξημένο κόστος που θα πρέπει να μετακυλιστεί στην τιμή αγοράς.

Για τον λόγο αυτό, οι εταιρείες περιορίζουν την τελική ταχύτητα ενός ηλεκτρικού οχήματος, ως αντιστάθμισμα για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αύξηση της πραγματικής αυτονομίας του. Βεβαίως, υπάρχει και ένας ακόμη λόγος που αυτό συμβαίνει. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όσο μικρό σε διαστάσεις κι αν είναι, αποδεικνύεται κατά πολύ ταχύτερο σε επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει ακόμα και σε σχέση με ισχυρότερα και μεγαλύτερα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

Κατά κάποιον τρόπο, συνεπώς, ικανοποιείται η ανάγκη να κινηθούμε πιο γρήγορα και να ξεπεράσουμε τους υπόλοιπους, χωρίς απαραίτητα να φτάσουμε σε τελική ταχύτητα η οποία να υπερβαίνει τα 250 km/h ή και τα 300 km/h. Η αμεσότερη και εντονότερη αίσθηση επιτάχυνσης που προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να εξαντλήσει την επιθυμία μας στα λίγα δευτερόλεπτα που απαιτούνται μέχρι τα 100 km/h, για παράδειγμα. Πάντως, όπως αποδεικνύεται, η ανθρώπινη φύση δεν θα πάψει να αναζητά τη μέγιστη τελική ταχύτητα ακόμα και στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.