Γιατί τα γαλλικά συνδικάτα τα έχουν βάλει με τη Renault;


Η απόφαση της γαλλικής εταιρείας να κατασκευάζει το Dacia Spring στην Κίνα προκαλεί θύελλα αντιδράσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: RENAULT, DACIA
  • 23/10/2020

To Dacia Spring, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ρουμάνικης εταιρείας έχει πολλά κοινά με το επίσης ηλεκτρικό Renault City K-ZE που κατασκευάζεται και πωλείται στη Κίνα. Έτσι μιας και υπάρχει αυτή επικάλυψη ο όμιλος της Renault αποφάσισε και το Spring να κατασκευάζεται με τη σειρά του στην Κίνα και να εισάγεται στην Ευρώπη.

Η εισαγωγή αυτοκινήτων που πωλούνται στις ευρωπαϊκές αγορές από την Κίνα ούτε κάτι πρωτότυπο ούτε κάτι καινούργιο είναι, μιας και το ίδιο κάνουν τόσο η BMW με το iX3 όσο και η Tesla με το Model 3 ή η Polestar. Είμαι όμως κάτι που εξοργίσει τα συνδικάτα στη Γαλλία τα οποία έχουν ιδιαίτερη δύναμη.

Ο βασικός λόγος είναι το πρόγραμμα μείωσης των θέσεων εργασίας, το οποίο ανακοίνωσε έγκαιρα η Renault. Και λέμε έγκαιρα γιατί προηγήθηκε της εξασφάλισης τον Ιούνιο ενός δανείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ -ήδη έχει εκταμιευθεί ένα ποσό- με την εγγύηση του γαλλικού δημοσίου. Μάλιστα ο πρόεδρος Macron έδωσε τη συγκατάθεσή του μόνο όταν η εταιρεία συμφώνησε να συνομιλήσει με τα σωματεία με θέμα δύο εργοστάσια στη Γαλλία που είναι εκτός λειτουργίας.

«Είμαστε κάθετα αντίθετη με την παραγωγή του Spring στην Κίνα», λέει χαρακτηριστικό ο Frank Daoust, εκπρόσωπος του συνδικάτου CFDT. «Η απόφαση αυτή δεν είναι σύμφωνη με την κρατική υποστήριξη για την αυτοκινητοβιομηχανίας και τις θέσεις εργασίας στη Γαλλία».  

Το συνδικάτο FO που εκπροσωπεί του εργαζόμενους στη Renault κάλεσε την εταιρεία να μην απομακρυνθεί από το στόχο της που είναι να κάνει τη Γαλλία παγκόσμιο κέντρο για τα ηλεκτρικά μοντέλο. Επίσης, σύμφωνα με το Automotive News, χαρακτήρισε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Spring ως τραγικό, λόγω των εκπομπών ρύπων που συνοδεύουν τη μεταφορά του από την Κίνα στην Ευρώπη.