Γιατί τα plug-in υβριδικά είναι πάρα πολύ σημαντικά για τους κατασκευαστές


Θεωρητικά τα plug-in υβριδικά είναι ο ιδανικός τύπος «πράσινου» αυτοκινήτου αφού συνδυάζει τα οφέλη δύο ταχυτήτων.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 7/10/2019

Το ένα είναι αυτό της αυτονομίας και πιστώνεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το άλλο είναι αυτό της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι πρόσφατα τα PHEV αυτοκίνητα δεν είχαν και τόσο μεγάλη διείσδυση αφού είχε παρατηρηθεί ο οδηγός τους να μην τα βάζει στην πρίζα τακτικά. Ο βασικός λόγος ήταν η μικρή σχετικά ηλεκτρική αυτονομία στα 20-30 km.

Ωστόσο, τα νέας γενιάς PHEV έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες και προσφέρουν σχεδόν διπλάσια απόσταση με καθαρή ηλεκτρική κίνηση (για περίπου 50-60 km). Το όφελος δεν αφορά μόνο στον οδηγό, αλλά και στους κατασκευαστές που μπορούν να πετυχαίνουν πολύ σημαντική μείωση των εκπομπών CO2. Μάλιστα, η μείωση αυτή κυμαίνεται από το 50% και φτάνει έως το 80%, όπως αναφέρει το Automotive News.

Επιπρόσθετα, τα PHEV μπορούν να πετύχουν μέση εκπομπή CO2 κάτω από τα 50 g/km και να ρίξουν πολύ κάτω το μέσο εταιρικό στόλο των 95 g/km που έχει ορίσει η ΕΕ από του χρόνου. Επίσης, τα υβριδικά που μπαίνουν και στην πρίζα ωφελούνται σημαντικά από φορολογικά κίνητρα και απαλλαγές, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στα κέντρα των πόλεων.

Στην κεντρική φωτογραφία βλέπετε το Ford Kuga PHEV. Αυτό και πολλά άλλα plug-in υβριδικά που θα λανσάρουν οι κατασκευαστές (π.χ. τις σχετικές εκδόσεις των Peugeot 508, Opel Grandland X, Skoda Superb κ.α.) θα ανεβάσουν το μερίδιο αυτών των μοντέλων πάνω από το 3% και μαζί με τα ηλεκτρικά αναμένεται να ξεπεράσουν το 5% για το επόμενο έτος. Το βασικό πρόβλημα και εδώ είναι η υψηλή τιμή πώλησης που αποθαρρύνει τους υποψήφιους αγοραστές.