Γιατί το νέο C-HR (δεν) θα ξεπεράσει την επιτυχία του προκατόχου του


Η πρώτη γενιά του Toyota C-HR ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει την αγορά, έχοντας ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη για το διάδοχό του. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/3/2023

Είναι γνωστό ότι το τρέχον Toyota C-HR θα αποχωρήσει από την γκάμα της εταιρείας μετά το τέλος του 2023, παραδίνοντας τη σκυτάλη στην επόμενή του γενιά. Η πρώτη γενιά γνώρισε μια τεραστίων διαστάσεων εμπορική επιτυχία, με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να πουλά παγκοσμίως σχεδόν 1.591.000 μονάδες στα 6 χρόνια κυκλοφορίας, με σχεδόν τις μισές από αυτές να έχουν αποκτηθεί από πελάτες στην Ευρώπη.

Το ιαπωνικό SUV έχει εδραιώσει την παρουσία του στην αγορά, δημιουργώντας στιβαρά θεμέλια για τις επόμενες γενιές του. Η δεύτερη γενιά του C-HR αναμένεται να καταφτάσει στις αρχές του 2024, και αρκετές είναι οι πληροφορίες που έχουν ήδη κυκλοφορήσει. Μια πρώτη γεύση από τον σχεδιασμό του πήραμε τον περασμένο Δεκέμβριο όταν και αποκαλύφθηκε το concept C-HR Prologue πάνω στο οποίο θα πατήσει το επερχόμενο μοντέλο. 

Τα σκίτσα από τη βάση της αυστραλιανής υπηρεσίας εμπορικών σημάτων και πατεντών, που αποκαλύφθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, προδίδουν τον ανανεωμένο σχεδιασμό, ο οποίος φαίνεται να έχει επιρροές από νεότερα μοντέλα της Toyota, όπως για παράδειγμα το bZ4X.

Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, με τη δεύτερη γενιά να αποκτά και plug-in hybrid έκδοση, ακολουθώντας το μονοπάτι του Prius. Όσο για την κατασκευή του, η Toyota ανακοίνωσε ότι το SUV της θα παράγεται στην Τουρκία.

Επιπλέον, το Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στη Sakarya θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Toyota που θα ξεκινήσει την παραγωγή plug-in υβριδικών οχημάτων και το πρώτο που θα εξοπλιστεί με γραμμή παραγωγής μπαταριών.

Όπως αναφέρουν οι Ιάπωνες, η διάθεση του νέου C-HR αποκλειστικά με υβριδικούς κινητήρες αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας για μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα στη μεγαλύτερη και πιο ανταγωνιστική κατηγορία οχημάτων (C-SUV segment) στην Ευρώπη.

Εκτός από την υβριδική έκδοση, το νέο plug-in υβριδικό Toyota C-HR με τοπικά συναρμολογημένες μπαταρίες είναι άλλο ένα βήμα του brand προς το στόχο για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, με όραμα το 2035.