Gordon Murray T.50s: Η αγωνιστική έκδοση του «κτήνους»!


Με 730 PS ισχύος, 1,5 τόνο αρνητική άντωση και μόλις 890 κιλά βάρους, η έκδοση πίστας του T.50 ακούγεται σαν ένα αυτοκίνητο από άλλο πλανήτη!

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 4/9/2020

Και πιθανότατα έτσι είναι, αφού ο διάσημος μηχανικός και η εταιρία του, Gordon Murray Automotive, κράταγαν έναν ακόμη άσσο στο μανίκι τους. Δεν πάει καιρός από την αποκάλυψη του εξωπραγματικού Τ.50 -γνήσιου διαδόχου της θρυλικής McLaren F1- και ο Murray επιστρέφει με μια ισχυρότερη έκδοση, αποκλειστικά για πίστα. Με τα απλά Τ.50 να ξεπουλάνε σε 48 ώρες από την παγκόσμια πρεμιέρα τους, όσοι δεν πρόλαβαν έχουν την ελπίδα να στραφούν στα μόλις 25 ξεχωριστά, αγωνιστικών προδιαγραφών, T.50s.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, ο V12 της Cosworth έχει δεχτεί αρκετές μετατροπές ώστε να παράγει ακόμη μεγαλύτερη ισχύ. Οι κυλινδροκεφαλές του είναι τελείως επανασχεδιασμένες, όπως αντίστοιχα και οι εκκεντροφόροι. Η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί, ενώ έχει προστεθεί ένα ελευθέρας ροής σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων. Αλλαγές έχει δεχτεί και το σύστημα ram-air στην κορυφή του μοτέρ, βελτιώνοντας τη ροή του αέρα. Μόνο αυτό, αυξάνει την ισχύ κατά περίπου 30 PS, ενώ όλες οι μετατροπές φέρνουν το σύνολο στα 730 PS.

Για τη μεταφορά της κίνησης το T.50s χρησιμοποιεί ένα καινούριο εξάρι κιβώτιο IGS (Instantaneous Gearchange System), με σύστημα προεπιλογής ταχυτήτων από την Xtrac. Οι σχέσεις του είναι νέου βήματος, βελτιστοποιημένες για υψηλές ταχύτητες, με paddles να παίρνουν τη θέση του μηχανικού κιβωτίου.

Αναφορικά με το αυτοκίνητο, ένα εξαντλητικό πρόγραμμα δίαιτας το έχει κάνει να πέσει στα μόλις 890 κιλά! Σε αυτό βοήθησε το «ξεγύμνωμα» του εσωτερικού, από περιττά συστήματα άνεσης. Πλέον δεν υπάρχει infotainment, κλιματισμός, συμβατικά όργανα, ούτε καν μοκέτες. Από τα δύο εκατέρωθεν καθίσματα, μόνο ένα παραμένει, για κάποιον γενναίο επιβάτη. Και το κάθισμα του οδηγού, όμως, έχει αλλάξει, με ένα αγωνιστικό bucket από ανθρακονήματα, που φέρει ζώνες έξι σημείων. Όσο για το τιμόνι, είναι τύπου Formula 1, με τα βασικά χειριστήρια για την πρόσφυση, το launch control, το pit-lane intercom και την επιλογή της νεκράς στο κιβώτιο.

Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν προφανώς και στο αεροδυναμικό πακέτο. Μία τεράστια αεροτομή δέλτα, μήκους 1,758mm, έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος, που θυμίζει κάτι από τη Brabham BT52 του 1983, το μονοθέσιο της F1 που είχε επίσης σχεδιάσει ο Murray. Αυτή, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, καταφέρνει να προσδώσει αρνητική άντωση 1.500 kg, ένα νούμερο κατά 170% μεγαλύτερο από το συνολικό βάρος του οχήματος!

Ενώ στην έκδοση δρόμου, T.50, προσφέρονται 6 διαφορετικά αεροδυναμικά modes, η T.50s λειτουργεί μόνιμα στο High Downforce Mode. Πέρα μάλιστα από το (συγκλονιστικό, φανταζόμαστε) κράτημα του αυτοκινήτου και τις πλευρικές επιταχύνσεις που αναπτύσσει, τα βοηθήματα αυτά ενισχύουν και την πέδηση, στην οποία ο οδηγός μπορεί εύκολα να δει τιμές επιβράδυνσης 2,5-3 G!

Η τιμή για όλα αυτά έχει οριστεί στα 3,1 εκ. λίρες Αγγλίας (προ φόρων) ενώ, υπενθυμίζουμε, μόλις 25 κομμάτια θα παραχθούν συνολικά. Δεν γνωρίζουμε εάν στα παιδικά δωμάτια υπάρχουν ακόμα αφίσες, σε περίπτωση όμως που αυτή η συνήθεια παραμένει, το Τ.50s είναι το κατάλληλο μοντέλο για την περίσταση.