H 919 Street, το αγωνιστικό για ιδιωτικές ομάδες της Porsche, δεν ευτύχησε ποτέ…


Η υψηλή αγωνιστική τεχνολογία ενδείκνυται για τις εργοστασιακές ομάδες αλλά όχι πάντα και για τους ιδιώτες αγωνιζόμενους!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: PORSCHE
  • 23/12/2020

H 919 Street έκανε την εμφάνισή της ως μια σχεδιαστική άσκηση το 2017, το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία ενός μοντέλου της σε κλίμακα 1:1 από πηλό όμως δεν υπήρχε συνέχεια. Το γιατί έχει ενδιαφέρον. Το πρότυπό της ήταν βέβαια η 919 Hybrid, το αγωνιστικό με τις τρεις διαδοχικές νίκες στις 24 Ώρες του Le Mans από το 2015 έως το 2017 και με το ρεκόρ όλων των εποχών, με  5:19,55 λεπτά στο Nürburgring.

Και η ιδέα ήταν η 919 Street να δώσει τη δυνατότητα και σε ιδιώτες οδηγούς και τις ομάδες τους να έχουν πρόσβαση σε κορυφαία αγωνιστική τεχνολογία. Με μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα και με υβριδικό σύστημα πρόωσης με 900 ίππους.

Πράγματι η σκέψη είχε ωριμάσει στα υψηλά κλιμάκια της γερμανικής εταιρείας, ενώ η εικόνα της με τους ενσωματωμένους στα φτερά προβολείς και το στενό κόκπιτ ήταν ιδιαίτερα ελκυστική. Υπήρχε όμως ένα μεγάλο εμπόδιο για την υλοποίηση του πλάνου: το ότι η τεχνολογία πέρα από κορυφαία ήταν και εξαιρετικά περίπλοκη.

Τόσο που για την εκκίνηση του συστήματος πρόωσης χρειαζόταν μια ομάδα μηχανικών που έπρεπε να εργαστεί συντονισμένα για περίπου 45 λεπτά. Μια ομάδα που θα έπρεπε να μετακινείται από πίστα σε πίστα ανά τον κόσμο. Κάτι που βέβαια οι ιδιωτικές ομάδες δεν θα μπορούσαν μακροπρόθεσμα να αντέξουν, οπότε το πρότζεκτ 919 Street τελικά έμεινε μια άσκηση. Επί χάρτου.