H αεροδυναμική της Lamborghini Huracan EVO RWD (βίντεο)


Το να έχεις αρκετή ισχύ είναι ένα πράγμα, το να μπορείς όμως να τη διαχειριστείς αυτή, να καταφέρνεις να στρίβεις και, τελικά, να μην απογειωθείς σε υψηλές ταχύτητες, είναι κάτι τελείως διαφορετικό.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 28/8/2020

Για όσους μπορούν να ανακαλέσουν στη μνήμη τους κάτι αγωνιστικά της Mercedes να απογειώνονται σε ένα παλαιότερο Le Mans και να εξαφανίζονται, εκτός πίστας, μπορούν πολύ καλά να αντιληφθούν τι εννοούμε. Επιβατικά αεροσκάφη με βάρος άνω των 100 τόνων αφήνουν το έδαφος σε ταχύτητες κατά πολύ χαμηλότερες από την τελική ενός σύγχρονου supercar. Και για να φτάσουμε στο προκείμενο, όταν πηγαίνεις με 200 δεν θέλεις μόνο να πατάς στο έδαφος αλλά και να έχεις τον έλεγχο. Να μπορείς να στρίψεις και να μην παλεύεις ανά πάσα στιγμή με το τιμόνι. Για να γίνουν όλα αυτά, τον πρώτο λόγο έχει η αεροδυναμική.

Στην προκειμένη περίπτωση αναλαμβάνει η Lamborghini με ένα περιεκτικό βίντεο να μας εξηγήσει πως έχει καταφέρει να σχεδιάσει αεροδυναμικά τη Huracan EVO RWD. Ένα από τα πιο ισχυρά πισωκίνητα αυτοκίνητα της αγοράς, με ταχύτητα που ξεπερνά εύκολα τα 300 km/h. Εδώ θα περίμενε κανείς να δει κάποια τεράστια αεροτομή ή κάτι τέτοιο, η αλήθεια είναι όμως ότι οι αεροδυναμιστές της φίρμας, προτίμησαν να κάνουν την πολλή δουλειά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Γι’ αυτό ακριβώς και το πρώτο πράγμα που αναφέρουν έχει να κάνει με τους προφυλακτήρες.

Γυρνώντας προς το πάτωμα, στο πίσω μέρος του οχήματος αντικρύζουμε τέσσερα πτερύγια που δημιουργούν στροβιλισμό του αέρα που περνάει από κάτω. Αυτό, σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό διαχύτη που ακολουθεί αμέσως μετά, δημιουργεί μία υποπίεση, τραβώντας το αυτοκίνητο προς τα κάτω. Επιτυγχάνει δηλαδή το ίδιο αποτέλεσμα με μία αεροτομή, «ρουφώντας» αντί να πιέζει την ουρά προς τα κάτω.

Εδώ δεν θα πούμε πολλά, αφού τα πάντα περιγράφονται στο βίντεο που ακολουθεί. Θα μείνουμε μόνο στο ότι οι άνθρωποι της Lamborghini κατάφεραν να αυξήσουν την αρνητική άντωση κατά 73%, σε σχέση με την απλή Huracan EVO(!) έτσι ώστε να δώσουν ό,τι ακριβώς χρειάζεται ένα τέτοιο πισωκίνητο μοντέλο.