Η αεροδυναμική της Lotus Evija (βίντεο)


Η LOTUS EVIJA ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ. ΑΥΤΟ ΕΞΗΓΕΙ Ο RICHARD HILL, ΕΠΙ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ.

  • 13/5/2020

Στο σχετικό βίντεο που παραθέτουμε γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον καθένα το πόσο στρωτή παρουσιάζεται η ροή του αέρα γύρω από το αυτοκίνητο, σε περιβάλλον υπολογιστή. Σε ένα γρήγορο Q&A, ο Richard Hill έρχεται να μας δώσει ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το σχεδιασμό του νέου, ηλεκτρικού υπεραυτοκινήτου της Lotus.

Ποια είναι η γενική φιλοσοφία πίσω από την αεροδυναμική της Evija;

Ο στόχος είναι η διατήρηση της ροής του αέρα χαμηλά και στρωτά στο μπροστινό μέρος και η καθοδήγηση του, μέσω του αμαξώματος, ώστε να σπρώχνει προς τα κάτω το πίσω μέρος. Με απλά λόγια, μετατρέπει ολόκληρο το αυτοκίνητο σε μια ανεστραμμένη πτέρυγα, ώστε να παράγει αυτήν την πολύ σημαντική αρνητική άντωση.

Πώς θα συγκρίνατε την αεροδυναμική απόδοση της Evija με αυτήν ενός κανονικού σπορ αυτοκινήτου;

Είναι σαν να συγκρίνεις ένα μαχητικό αεροσκάφος με τον χαρταετό ενός παιδιού.

Μπορείτε να εξηγήσετε το πορώδες του αυτοκινήτου με αεροδυναμικούς όρους;

Τα περισσότερα αυτοκίνητα πρέπει να ανοίξουν μια τρύπα στον αέρα, για να περάσουν χρησιμοποιώντας ωμή δύναμη, αλλά η Evija είναι μοναδική λόγω του πορώδους της. Το αυτοκίνητο «αναπνέει» κυριολεκτικά τον αέρα. Το μέτωπο της λειτουργεί σαν στόμα. απορροφά τον αέρα, απορροφά κάθε κιλό αξίας αυτού -στην προκειμένη περίπτωση, την αρνητική άντωση- και τον εκπνέει μέσω αυτού του δραματικού πίσω άκρου.

Τι ρόλο παίζει αυτός ο βαθύς μπροστινός διαχωριστής;

Έχει σχεδιαστεί σε τρεις ενότητες. Η μεγαλύτερη, κεντρική περιοχή παρέχει αέρα για να ψύχει τη μπαταρία -η οποία είναι τοποθετημένη στο μέσο, πίσω από τα δύο καθίσματα- ενώ ο αέρας που διοχετεύεται μέσω των δύο μικρότερων εξωτερικών τμημάτων ψύχει τον μπροστινό ηλεκτρονικό άξονα. Ο διαχωριστής ελαχιστοποιεί την ποσότητα αέρα που περνάει κάτω από το όχημα, μειώνοντας έτσι την αντίσταση και την ανύψωση στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Παρέχει επίσης κάτι για τη διαφορά πίεσης μεταξύ των άνω και κάτω επιφανειών του διαχωριστή, δημιουργώντας έτσι πίεση προς τα κάτω.

Ποια είναι η επίδραση της ενεργής αεροδυναμικής της Evija;

Η πίσω πτέρυγα ανυψώνεται από τη θέση ηρεμίας στο ανώτερο επίπεδο του αμαξώματος. Αναπτύσσεται σε «καθαρό» αέρα πάνω από την Evija, δημιουργώντας επιπλέον αρνητική άντωση στους πίσω τροχούς. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ένα Σύστημα Μείωσης της αντίστασης, τύπου F1 (DRS), το οποίο είναι ένα οριζόντιο επίπεδο τοποθετημένο κεντρικά στο πίσω μέρος, που καθιστά το αυτοκίνητο γρηγορότερο.

Η Lotus πρωτοστάτησε στα πλήρη σασί από ανθρακονήματα στη Formula 1 και η Evija είναι το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της Lotus που χρησιμοποίησε αυτήν την τεχνολογία. Πώς βοήθησε αυτό στην καθοδήγηση της αεροδυναμικής;

Το πλαίσιο είναι ένα μοναδικό κομμάτι από χυτές ίνες άνθρακα για εξαιρετική αντοχή, ακαμψία και ασφάλεια. Η κάτω πλευρά είναι σμιλεμένη για να προωθεί τη ροή του αέρα μέσω του πίσω διαχύτη, δημιουργώντας υποπίεση και ένα εκπληκτικό επίπεδο αρνητικής άντωσης στο αυτοκίνητο.

Η Evija πρόκειται να είναι το ελαφρύτερο EV hypercar στον κόσμο. Το βάρος επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση;

Το βάρος του αυτοκινήτου δεν επηρεάζει τη συνολική αεροδυναμική. Ωστόσο, όσο πιο ελαφρύ είναι το αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό της συνολικής πρόσφυσης που επιτυγχάνεται μέσω της πίεσης και τόσο χαμηλότερη είναι η αδράνεια του αυτοκινήτου για αλλαγή κατεύθυνσης.

Μπορείτε να επιβεβαιώσετε το συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας και το μέγεθος της αρνητικής άντωσης της Evija;

Θα παρουσιάσουμε αυτά τα δεδομένα αργότερα εντός του έτους, όταν ολοκληρωθούν οι τελικές δοκιμές.