Η AMG αποκαλύπτει τον νέο 4.0 V8 biturbo


Ο κινητήρας 510 ίππων που θα πρωτοφορεθεί στη νέα Mercedes-AMG GT.

  • 25/7/2014

Τον τετράλιτρο οκτακύλινδρο biturbo κινητήρα, που αγγίζει τους 510 ίππους και τα 650 Nm ροπής και προορίζεται να τοποθετηθεί στη νέα Mercedes-AMG GT, αποκάλυψε η AMG περίπου δύο μήνες πριν την παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου -αντιπάλου της Porsche 911- στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Η νέα μονάδα ισχύος, που υιοθετεί γονίδια από τον V6 Turbo κινητήρα της F1 (παρότι η πρώτη κατασκευάζεται στο Affalterbach από τη Mercedes-AMG και η δεύτερη στο Brackley της Βρετανίας από τη Mercedes HPP), ακολουθεί μια μακρά παράδοση της Mercedes-Benz στα οκτακύλινδρα μοτέρ. Η παράδοση είχε ξεκινήσει το 1967 με το αγωνιστικό αυτοκίνητο 300 SEL 6.8 AMG, που τερμάτισε στη 2η θέση των 24 Ωρών του Spa, στο Βέλγιο, το 1971.

Οι δύο υπερσυμπιεστές του νέου V8 biturbo βρίσκονται μέσα στην περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών του V («hot inside V») και αυτό προσφέρει σημαντικά οφέλη στη χωροταξία -καθώς ο κινητήρας έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις-, στην απόκριση του γκαζιού και στη μείωση των ρύπων.

 


Είναι ο πρώτος κινητήρας σπορ αυτοκινήτου με τέτοια διάταξη των υπερσυμπιεστών. Το -επίσης πρωτοεμφανιζόμενο, εδώ- ξηρό κάρτερ, στο μεταξύ, επιτρέπει την τοποθέτηση του κινητήρα κατά 55 χιλιοστά χαμηλότερα, με αντίστοιχα οφέλη στο κέντρο βάρους και συνεπώς στην οδική συμπεριφορά. Με βάρος 209, αυτός είναι ο ελαφρύτερος κινητήρας στην κατηγορία.

Τα 650 Nm ροπής του νέου κινητήρα της οικογένειας BlueDIRECT αποδίδονται στο φάσμα 1.750-4.750 στροφών ανά λεπτό. Η τεχνολογία του νέου V8 παραπέμπει στον δίλιτρο AMG, που είναι αυτή τη στιγμή το ισχυρότερο τετρακύλινδρο μοτέρ του κόσμου. Έχει ίδια διάμετρο/διαδρομή και υψηλό όριο περιστροφής, στις 7.200 σ.α.λ.

Οι ρύποι του καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro6, χάρη στο πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τρίτης γενιάς σύστημα ψεκασμού με μπεκ τελευταίας τεχνολογίας. Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, με νέες μεθόδους παραγωγής, ενώ τα έμβολα στην επιφάνειά τους είναι κατασκευασμένα με την τεχνολογία Nanoslide. Τέσσερις εκκεντροφόροι επικεφαλής ελέγχουν συνολικά 32 βαλβίδες.

Οι Γερμανοί μηχανολόγοι έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στον ήχο της νέας Mercedes-AMG, κι έτσι το σύστημα εξάτμισης επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το mode ρύθμισης των flaps του σιλανσιέ ώστε να έχει ήπιο, βαθύ και μη κουραστικό ήχο στο ταξίδι, ή  μπάσο, σπορ και τραχύ ήχο κατά τη διάρκεια της σβέλτης οδήγησης.

Άλλες σοφιστικέ περιφερειακές λύσεις του νέου κινητήρα είναι τα ξεχωριστά συστήματα ψύξης των δύο υπερσυμπιεστών, οι ενεργητικές βάσεις του κινητήρα (για καλύτερη απόκριση στις κάθετες δυνάμεις και άνεση) και ECO start/stop με έλεγχο του εναλλάκτη για τη μείωση της κατανάλωσης, μεταξύ άλλων.

Για τους κινητήρες υψηλών επιδόσεων, η AMG διαθέτει εννέα προηγμένους πάγκους δοκιμών στο Affalterbach, που μπορούν να προσομοιάσουν σχεδόν όλες τις συνθήκες της γης, ή πίστες σαν το παλιό Nurburgring.

Ο νέος AMG 4.0 V8 biturbo συναρμολογείται βάσει της αρχής «ένας άνθρωπος, ένας κινητήρας», που σημαίνει ότι το κάθε μοτέρ φέρει την υπογραφή ενός εξειδικευμένου μηχανικού, με πολύ υψηλά δεδομένα ποιότητας.