Η αναβίωση ιστορικού γερμανικού brand απέτυχε – Πτώχευσε και επίσημα η εταιρεία


To 2019 η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 45.000 μονάδες όμως αμέσως μετά οι αριθμοί άρχισαν να γίνονται όλο και χειρότεροι, με το 2021 να κλείνει στις 3.600 πωλήσεις.

  • 2/12/2022

Άδοξο τέλος είχε η προσπάθεια αναβίωσης ιστορικής γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ιδρύθηκε το 1929. Ο λόγος για την Borgward η οποία προσπάθησε να κάνει ένα νέο ξεκίνημα μετά την εξαγορά της από την κινεζική Beiqi Foton Motor, θυγατρική του Ομίλου BAIC, ωστόσο κυρήχθηκε επίσημα πτώχευση από δικαστήριο του Πεκίνου και πλέον ζητά έγκριση από τις Αρχές για να προχωρήσει σε ρευστοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων.

Τα πρώτα σημάδια αυτής της εξέλιξης είχαν ξεκινήσει να εμφανίζονται εδώ και καιρό ενώ τον περασμένο Απρίλιο η εταιρεία προχώρησε σε πώληση των κτιριακών εγκαταστάσεων που στεγάζονταν τα γραφεία της για να μπορέσει να αποπληρώσει πιστωτές που ζητούσαν να χρήματά τους.

Η Borgward υπήρξε για μία περίοδο τη τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία ωστόσο το 1961 μετά από μια σειρά λανθασμένων αποφάσεων, διαλύθηκε. Μερικά από τα πιο γνωστά οχήματα που είχε κατασκευάσει ήταν το Isabella και το P100 ενώ είχε μπει και στους αγώνες και συγκεκριμένα στο πρωτάθλημα της Formula 2.

Η Borgward Isabella (Πηγή: Creative Commons)
Η Borgward Isabella (Πηγή: Creative Commons)

Η πρώτη συζήτηση για την αναβίωση της φίρμας ξεκίνησε το 2008 από τον εγγονό του ιδρυτή της, Christian Borgward, με τις κινήσεις να αποδίδουν καρπούς το 2015 όταν και ήρθε η εξαγορά από τους Κινέζους.

Το σχέδιο ήταν η φίρμα να επανέλθει σε υψηλά επίπεδα πωλήσεων και να μπει σφήνα στους μεγάλους κατασκευαστές, τόσο στην αγορά της Κίνας όσο και της Ευρώπης. Έτσι προχώρησε στην παραγωγή τεσσάρων SUV, των BX3, BX5, BX6 και ΒΧ7 (κεντρική φωτογραφία) με το τελευταίο να παρουσιάζεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Το πικ της προσπάθειας ήρθε το 2019 όταν και πουλήθηκαν συνολικά 45.000 μονάδες ωστόσο αμέσως μετά οι αριθμοί άρχισαν να γίνονται όλο και χειρότεροι και το 2021 έφτασε με το ζόρι τις 3.600 πωλήσεις. Κάπως έτσι οι υποχρεώσεις της άρχισαν να διογκώνονται χωρίς να μπορεί να τις καλύψει και έτσι ήρθε αναπόφευκτα η δεύτερη πτώχευση στην ιστορία του brand.