Η Audi μπήκε σε μπελάδες με το τελευταίο της διαφημιστικό σποτ


Σφοδρό κύμα αντιδράσεων προκάλεσε διαφημιστικό σποτ της Audi στην Κίνα, με την εταιρεία να κατηγορείται για παραβίαση πνευματικών δικαιώματων.

  • 24/5/2022

H κινεζική κοινοπραξία της Audi βρίσκεται εν μέσω σφοδρών πυρών τα τελευταία 24ωρα μετά τις καταγγελίες για παραβίαση δικαιωμάτων και λογοκλοπής, στην τελευταία της διαφημιστική καμπάνια που παρουσιάστηκε στην ασιατική χώρα.

Προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις η κοινοπραξία ανακοίνωσε πως η παραγωγή του σποτ έγινε από την διαφημιστική M&C Saatchi που εδρεύει στο Λονδίνο και η οποία έλαβε αμέσως εντολή να αποσύρει το υλικό από όλες τις πλατφόρμες στις οποίες είχε δημοσιευτεί.

Σύμφωνα με την επίσημη εφημερίδα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, People’s Daily, η εταιρεία χρησιμοποίησε κείμενο στο διαφημιστικό της το οποίο ήταν «κλεμμένο» από άλλο σποτ που είχε δημοσιευτεί έναν χρόνο νωρίτερα. Συγκεκριμένα η Audi κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε τους στίχους από ένα ποίημα που είχε γράψει ένας Κινέζος blogger.

O Beida Mange ο οποίος αριθμεί περισσότερους από 4 εκατ. followers στην πλατφόρμα Douyin (η κινεζική εκδοχή του Tik Tok) μόλις είδε τη διαφήμιση της Audi δημοσίευσε video με το οποίο ασκούσε σκληρή κριτική στην εταιρεία επειδή του "έκλεψε" το κείμενο.

Αντίστοιχο video με το οποίο συγκρίνει τα δύο διαφημιστικά δημοσίευσε και η People’s Daily όπου γίνεται ξεκάθαρο ότι τα κείμενα που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ακριβώς ίδια.

Μετά τις αντιδράσεις η κοινοπραξία της Audi στην Κίνα αλλά και η διαφημιστική που είχε αναλάβει την παραγωγή του σπoτ, προχώρησαν σε επίσημη ανακοίνωση με την οποία απολογούνταν και σημείωναν που θα πράξουν τα δέοντα ώστε να αποζημιωθεί ο συγγραφέας του κειμένου.

Την ίδια στιγμή πολλοί χρήστες στα social media ανέφεραν ότι είναι εντελώς υποκριτικό η Κίνα να κατηγορεί μια εταιρεία για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, όταν εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες αντιγράφουν συνεχώς ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Μία τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του κινεζικού Σκαραβαίου.

Όπως και να έχει η Audi προτιμά να... παίξει άμυνα και να διατηρήσει αναλλοίωτη την εταιρική της εικόνα στην τεράστια και ιδιαίτερα σημαντική αγορά της Κίνας, στην οποία μόνο πέρυσι διέθεσε περισσότερα από 700.000 οχήματα.