H Audi συνεργάζεται με την Umicore στην ανακύκλωση παλαιών μπαταριών


Όταν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποσύρονται θα πρέπει να υπάρχει διαδικασία ανακύκλωσής τους για την αξιοποίηση των στοιχείων που τις αποτελούν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 19/12/2019

Η αποκομιδή των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα και τα στοιχεία που της αποτελούν μπορούν είτε να μένουν ανεκμετάλλευτα και απλά να επιβαρύνουν το περιβάλλον ή να αξιοποιηθούν για την κατασκευή καινούργιων μπαταριών. Για το σκοπό αυτό λοιπόν η Audi συνεργάζεται με τη βελγική εταιρεία ανακύκλωσης Umicore καταρχήν για την αξιοποίηση των παλιών μπαταριών και στη συνέχεια για την παραγωγή καινούργιων.

Η διερεύνησης των δυνατοτήτων της ανακύκλωσης των μπαταριών εξετάζεται εδώ και περίπου ένα χρόνο, ενώ οι μηχανικοί και των δύο εταιρειών έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως περισσότερο από το 90% τόσο του κοβαλτίου όσο και του νικελίου που χρησιμοποιείται σε μια μπαταρία μπορεί να ανακτηθεί. Στη συνέχεια η Unicom θα τα χρησιμοποιήσει υποβάλλοντάς τα σε επιπλέον επεξεργασίες και χρησιμοποιώντας ως υλικά για την κατασκευή καθόδων.

Αυτό που θέλει στην ουσία η Audi είναι ένα κλειστό κύκλωμα τροφοδοσίας των πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών. Το βασικό θέμα που τίθεται σε μια τέτοια προσπάθεια είναι πως οι μπαταρίες βγαίνουν πολύ αργά εκτός λειτουργίας. Και αυτό γιατί μετά από 10 χρόνια η χωρητικότητά τους έχει πέσει στο 70 με 85% της αρχικής, ενώ για τη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως στατικοί συσσωρευτές ενέργειας.

Το εργοστάσιο της Unicom πάντως έχει μέχρι στιγμής τη δυνατότητα ανακύκλωσης κοβαλτίου, νικελίου και χαλκού, ενώ στο μέλλον θα είναι δυνατή και η αξιοποίηση του λιθίου.