Η αυτόνομη οδήγηση βγάζει στη σύνταξη τα τιμόνια - Προαιρετικός εξοπλισμός από το 2025


Ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει αν θα αγοράσει το αυτοκίνητό του με ή χωρίς τιμόνι! Ποιες αλλαγές φέρνει η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.

  • 9/9/2021

Ο Johann Jungwirth, πρώην στέλεχος της Volkswagen είναι αισιόδοξος για το μέλλον των αυτόνομων οχημάτων.

Πρόκειται για τον αντιπρόεδρο της Mobileye που ανήκει στην Intel, ο οποίος και αναμένει ότι αυτόνομα ΤΑΧΙ (RoboTaxi) θα κυκλοφορούν στη Γερμανία μέχρι το επόμενο έτος.

Η Mobileye, η οποία ενισχύει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού με κάμερα με τη βοήθεια του κατασκευαστή lidar, την Luminar, έχει λάβει άδεια δοκιμών αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 4 στη Γερμανία, επί της ουσίας οδήγηση χωρίς οδηγό!

Ο Jungwirth, αναμένει μεταξύ του διαστήματος 2022 και 2025 πώς οι στόλοι των RoboTaxi θα παρέχουν τη δυνατότητα μετακινήσεων χωρίς την παρουσία οδηγού στο τιμόνι του αυτοκινήτου, δηλαδή χρήσης του ανώτατου επιπέδου αυτόνομης οδήγησης.

Ξεκινώντας από το 2024 και το 2025, βλέπει ότι η αυτόνομη οδήγηση θα προσφέρεται ως στάνταρ εξοπλισμός στα premium αυτοκίνητα και προαιρετικά στις χαμηλότερες κατηγορίες.

«Στο εξής ο αγοραστής θα μπορεί να αποφασίσει αν θα αγοράσει ένα αυτοκίνητο με ή χωρίς τιμόνι», πρόσθεσε ο Jungwirth κατά τη διάρκεια μιας διάσκεψης που επικεντρώθηκε στα «έξυπνα αυτοκίνητα».

Η πρόβλεψή του φαίνεται να είναι ακριβής, δεδομένου του αριθμού των μεγάλων κατασκευαστών που αποκαλύπτουν τις ιδέες τους για οχήματα χωρίς τιμόνι.

Το πιο πρόσφατο είναι το Audi Grandsphere concept. Το μεγάλο πολυτελές sedan έχει τη δυνατότητα να μετατραπεί σε living room, όταν το τιμόνι «αποθηκευτεί» ώστε ο οδηγός να μπορεί να ξαπλώσει!

Τα στελέχη της Audi δήλωσαν ότι θα έχουν διαθέσιμο αυτόνομο όχημα επιπέδου 4 έως το 2026.