Η BMW αποκαλύπτει το μέλλον της υδρογονοκίνησης


Η ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟΝ ΤΕΤΑΡΤΟ ΠΥΛΩΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ BMW, Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 2025.

  • 13/5/2020

Η BMW αποτελεί έναν από τους πρώτους κατασκευαστές παγκοσμίως που θέλησαν να αναπτύξουν την τεχνολογία της υδρογονοκίνησης, αναζητώντας λύσεις βιώσιμης μετακίνησης πολύ πριν αυτές επιβληθούν από τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η αρχή έγινε το μακρινό 1979 με την BMW Σειρά 5 ενώ ακολούθησαν μια σειρά πρωτότυπων οχημάτων που δεν είχαν ωστόσο την τύχη να φτάσουν έως και τη γραμμή παραγωγής.

Σύμφωνα με τους Βαυαρούς αυτό αναμένεται να συμβεί μετά το 2025, μιας και η τεχνολογία της υδρογονοκίνησης δείχνει πλέον αρκετά ώριμη ώστε να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις και ανάγκες ενός αυτοκινήτου ευρείας παραγωγής.

Παράδειγμα αποτελεί το ΒΜW I Hydrogen NEXT, το οποίο συνδυάζει με σύστημα κυψελών καυσίμου απόδοσης 170 ίππων  με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που τοποθετείται στον πίσω άξονα και κινεί τους πίσω τροχούς.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 374 ίππους ενώ οι δύο δεξαμενές συμπιεσμένου αέριου υδρογόνου χωρητικότητας έξι κιλών εξασφαλίζουν αυτονομία της τάξης των 500 χιλιομέτρων. Το βασικό πλεονέκτημα προκύπτει από τον χρόνο ανεφοδιασμού, καθώς για την πλήρωση των δύο κυλινδρικών δεξαμενών  απαιτούνται μόλις έξι λεπτά.

Σε περίπου δύο χρόνια το BMW I Hydrogen NΕΧΤ πρόκειται να δοκιμάσει τις δυνάμεις του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες μιας BMW X5, ωστόσο, θα χρειαστεί να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το 2025 ώστε μια υδρογονοκίνητη πρόταση της βαυαρικής φίρμας να περάσει στη γραμμή παραγωγής.

Σημειώστε ότι στην παρούσα φάση το υδρογονοκίνητο σύστημα που εξελίσσει η BMW με τη συνδρομή και της Toyota, προορίζεται μόνο για τα μεγάλων διαστάσεων επιβατικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας, μιας και για τις μικρότερες σε διαστάσεις προτάσεις της η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης είναι εκείνη που πρόκειται να δώσει τις λύσεις.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα διάφορα εναλλακτικά συστήματα κίνησης θα συνυπάρχουν παράλληλα στο μέλλον, καθώς δεν υπάρχει μία λύση που να ικανοποιεί τις διαφορετικές απαιτήσεις μετακίνησης των πελατών σε όλο τον κόσμο. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να γίνει ουσιαστικά ο τέταρτος πυλώνας στη γκάμα κινητήριων συνόλων μας μακροπρόθεσμα.

Τα προηγμένα μοντέλα της εξαιρετικά δημοφιλούς οικογένειας Χ πληρούν τις προϋποθέσεις για μία τέτοια εφαρμογή», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης του BMW Group, Klaus Fröhlich.