H ΒΜW αποκαλύπτει το «τιμόνι» του μέλλοντος


ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΤΟΥ ΜΟΡΦΗ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ Η BMW ΠΑΤΕΝΤΑΡΟΝΤΑΣ ΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ-JOYSTICK ΕΝΟΣ ΗΜΙΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.

  • 2/8/2020

Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν τη σημερινή τους μορφή. Δεν αναφερόμαστε μόνον στον σχεδιασμό των μεταλλικών τους επιφανειών και την αναπόφευκτη αλλαγή της αρχιτεκτονικής που επιβάλλει η υιοθέτηση ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης αλλά και στη… διαρρύθμιση του εσωτερικού η οποία δεν θα θυμίζει σε τίποτα εκείνη ενός παραδοσιακού τετράτροχου.

Αφετηρία για τις αλλαγές που θα επέλθουν στον θάλαμο επιβατών και στο cockpit των αυτοκινήτων του μέλλοντος θα αποτελέσει η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, η οποία θα καταστήσει μάλλον περιττή την παρουσία των περισσότερων χειριστηρίων που συναντάμε στα σημερινά τετράτροχα.

Μεταξύ άλλων, λοιπόν, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα βρεθεί και το παραδοσιακό τιμόνι. Η General Motors έχει ήδη πατεντάρει το αυτοκίνητο χωρίς το παραδοσιακό… βολάν, ενώ τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και η BMW καταθέτοντας τη δικής της πρόθεση να αντικαταστήσει το τιμόνι των προτάσεών της με δύο πολυλειτουργικά joystick.

H εικόνα θυμίζει περισσότερο cockpit μαχητικού αεροσκάφους παρά αυτοκινήτου, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για το πόσο κοντά είμαστε σε εκείνη την ημέρα, στην οποία ο χειριστής ενός αυτοκινήτου θα διαθέτει πρόσβαση στις απολύτως απαραίτητες λειτουργίες του καθώς όλες οι υπόλοιπες θα εκτελούνται με τη συμβολή ταχύτατων επεξεργαστών.

Κρίνοντας από τα σχέδια που κατέθεσαν οι Βαυαροί στην Υπηρεσία Κατοχύρωσης Ευρεσιτεχνιών, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον πρόκειται να καταργήσουν από τις προτάσεις τους το παραδοσιακό τιμόνι, αντικαθιστώντας το από δύο «λαβές» οι οποίες θα συγκεντρώνουν πλήθος λειτουργιών.

Αυτό, βέβαια, με την προϋπόθεση ότι η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης θα πραγματοποιήσει τα απαραίτητα βήματα προόδου ώστε ο ρόλος του οδηγού να μετατραπεί σε επικουρικός.