Η BMW επιμένει στις ΜΕΚ – Νέα γενιά κινητήρων για τα SUV των Γερμανών


Η BMW δεν παραδίδει τα «όπλα» των ΜΕΚ και εξελίσσει μία νέα γενιά κινητήρων που θα κινούν τα SUV της την επόμενη δεκαετία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: BMW
  • 17/3/2023

Εν μέσω της συλλογικής προσπάθειας για εξηλεκτρισμό, ο οποίος πλέον είναι αναπόφευκτος, πολλές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επιλέγουν διαφορετικούς δρόμους, ως προς την προσέγγιση του τι εστί εξηλεκτρισμός για τον καθένα. Το μέσο, η ταχύτητα και ο τρόπος που θα εξανθρακωθεί πλήρως ο κόσμος της αυτοκίνησης δεν είναι γνωστά, όμως οι αποφάσεις που παίρνουν ορισμένοι κατασκευαστές σχετικά με αυτήν τη μετάβαση, προμηνύουν έναν μακρύ δρόμο μέχρι την επίτευξη του στόχου.

Μετά τις πιο πρόσφατες ανακοινώσεις του, ο όμιλος BMW έκανε γνωστό ότι δεν εγκαταλείπει την παραγωγή μοντέλων με θερμικούς κινητήρες, κάτι που ήταν αναμενόμενο, αφού η Γερμανία είναι ο πρωτοστάτηςτου «κινήματος» ενάντια στην απαγόρευση των νέων οχημάτων με ΜΕΚ το 2035.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, οι Γερμανοί ετοιμάζουν μία νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, με 6 ή 8 κυλίνδρους, οι οποίοι θα κυκλοφορούν και την επόμενη δεκαετία. Η χρήση των νέων κινητήρων λέγεται ότι θα γίνει αποκλειστικά από τα SUV της εταιρείας.

Το δημοσίευμα του γερμανικού μέσου αναφέρει ότι οι νέοι κινητήρες ντίζελ έρχονται ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση των ντιζελοκίνητων SUV στην Ευρώπη. Η BMW δεν έχει επιβεβαιώσει κανένα από τα παραπάνω στοιχεία, όμως παλαιότερες συνεντεύξεις των υψηλά ιστάμενων της αυτοκινητοβιομηχανίας προδίδουν ότι πράγματι σκοπεύουν εδώ και καιρό να λανσάρουν νέους θερμικούς κινητήρες.

Για παράδειγμα, τον περασμένο χειμώνα, ο τεχνολογικός διευθυντής της BMW, Frank Weber, έκανε γνωστό στον ειδικό τύπο της Γερμανίας ότι ο κατασκευαστής «δουλεύει πάνω σε μία νέα γενιά κινητήρων: βενζίνη, ντίζελ, 6 και 8 κύλινδροι.» Εκτός αυτού, ο Weber είπε ότι η νέα «οικογένειας» κινητήρων είναι εντελώς νέα και «τίποτα δεν είναι όπως πριν,» με σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση και τις επιδόσεις να έρχονται, σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά.

Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι το πλάνο εξηλεκτρισμού θα μείνει παραμελημένο, αφού η BMW σχεδιάζει τουλάχιστον το 50% των πωλήσεών της να προέρχεται από τα ηλεκτρικά μοντέλα της γκάμας της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.