H BMW περιορίζει κατά 50% τα συμβατικά μηχανικά της σύνολα


Δεν είναι μόνο η έξαψη της ηλεκτροκίνησης αλλά, πρωτίστως, τα οικονομικά αποτελέσματα που θα οδηγήσουν τη BMW να κάνει περικοπές στον αριθμό των κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης κίνησης που διαθέτει.

  • μιχαλης κατωποδης
  • 13/3/2020

Για όσους αρέσκονται να βροντοφωνάζουν ότι οι diesel και γενικότερα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πεθάνει, δυστυχώς, η ιστορία αυτή δεν έχει δράκο… Η BMW, βλέποντας τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2019, αποφάσισε να λάβει μέτρα για το πώς θα κινηθεί στη συνέχεια. Θα περικόψει εν μέρει την πληθώρα των συμβατικών συστημάτων, ώστε να ισορροπήσει τα οικονομικά της στο άμεσο μέλλον.

Η ηλεκτροκίνηση είναι προφανώς το μέλλον και τεράστια ποσά επενδύονται στο σχετικό τμήμα έρευνας και ανάπτυξης. Ενδεικτικά, την περσινή χρονιά τα κόστη εκτοξεύτηκαν κατά 12%. Ως εκ τούτου, στοχεύοντας στην αειφορία, το ΔΣ της εταιρίας αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα περικοπών, με στόχο να εξοικονομήσει τουλάχιστον 12 δις ευρώ μέχρι το τέλος του 2022.

Η μείωση των συμβατικών συστημάτων κίνησης θα ξεκινήσει σταδιακά, με στόχο να ολοκληρωθεί στα χρόνια μετά το 2022. Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί ποιοι κινητήρες θα καταργηθούν, η λογική όμως λέει ότι πρώτοι στη λίστα είναι οι V12 της εταιρίας, που και σε περιορισμένο κοινό απευθύνονται και δεν τα πάνε απόλυτα καλά με τις νέες νόρμες για τις εκπομπές ρύπων. Τη θέση τους, από άποψη ισχύος, μπορούν εύκολα να καλύψουν τα V8 σύνολα της BMW. Από άποψη κύρους, πάλι, δεν θα βρεθεί αντικατάστατο...

Εδώ αξίζει να αναφερθεί και η στρατηγική της φίρμας, που θέλει μέχρι το 2023 να έχει κυκλοφορήσει 25 νέα μοντέλα, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα iX3, i4 και iNext. Σε ό,τι αφορά τώρα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το μέλλον τους είναι εξασφαλισμένο και για τη δεκαετία που τρέχει, και για την επόμενη.