H BMW πιστεύει ότι τα 600 χιλιόμετρα αυτονομίας είναι αρκετά


Η BMW δεν έχει σκοπό να μπει σε μία ατελείωτη κούρσα «αυτονομίας» και δηλώνει ότι τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα δεν χρειάζεται να έχουν πάνω από 600 χιλιόμετρα αυτονομίας. Πόσα χιλιόμετρα θα ήταν αρκετά για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  • 23/9/2021

Η αυτονομία είναι το νούμερο ένα ίσως χαρακτηριστικό που κοιτούν όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών μοντέλων. Με την ηλεκτροκίνηση και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα να αναπτύσσονται ταχύτατα, κάποια φθάνουν πια ή έχουν ξεπεράσει και τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας. Είναι όμως αναγκαίο να μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κάνει τόσα χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση;

Οι περισσότεροι κατασκευαστές πιέζουν με όλα τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουν και προσπαθούν να ξεπεράσουν τα όρια. Η τεχνολογία των μπαταριών είναι προς το παρόν δεδομένη και κάθε νέα εξελιγμένη τεχνολογία μπαταριών που αναμένεται στο μέλλον θα βελτιώσει κατά πολύ τα νούμερα αυτονομίας. Σήμερα όμως, είναι εξαιρετικά δύσκολο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει σε μεγάλα νούμερα αυτονομίας χωρίς μεγάλες μπαταρίες με αυξημένο βάρος και όγκο.

Όχι όμως και η BMW. Οι Γερμανοί φαίνεται να έχουν αντίθετη άποψη, αφού ο υπεύθυνος εξέλιξης για την ηλεκτρική BMW i4, David Ferrufino, δήλωσε σε συνέντευξη του ότι ο στόχος των 1.000 χιλιομέτρων δεν υφίσταται για την εταιρία.

Ο ίδιος επισήμανε ότι η μέγιστη αυτονομία εξαρτάται από την κατηγορία του κάθε αυτοκινήτου. Για παράδειγμα το i3, ως αυτοκίνητο πόλης, δεν χρειάζεται καν τα 600 χιλιόμετρα αυτονομίας, τα οποία όμως είναι απαραίτητα για αυτοκίνητα όπως η i4.

Ο Ferrufino πρόσθεσε επίσης ότι η BMW επενδύει στην επέκταση του δικτύου φόρτισης της, ώστε να κάνει δυνατά τα μεγαλύτερα ταξίδια ακόμα και για αυτοκίνητα που δεν έχουν μεγάλο δείκτη αυτονομίας.

Το λεγόμενο και «άγχος της αυτονομίας» (range anxiety) άλλωστε, για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων είναι σύμφωνα με έρευνες το νούμερο ένα ζήτημα ανησυχίας τους σε σχέση με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

«Η εξέλιξη και η πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών, αλλά και οι υποδομές και το δίκτυο φόρτισης αναπτύσσονται ραγδαία. Το να ταξιδέψεις από άκρη σε άκρη στην Ευρώπη, από τη Νορβηγία μέχρι την Ιταλία με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι πλέον μία ευχάριστη εμπειρία», είπε χαρακτηριστικά ο Ferrufino.

Ένας ακόμα πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και η ταχύτητα φόρτισης, όπως πρόσθεσε ο υπεύθυνος της γερμανικής εταιρείας. Για παράδειγμα η i4 σε ταχυφορτιστή των 200 kW DC μπορεί να φορτίσει την μπαταρία της από το 10 στο 80% σε μόλις 31 λεπτά.