Η Ε.Ε. θα επιβάλλει πιο αυστηρά όρια στα PHEV οχήματα - Tι αλλάζει


Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σκοπεύουν να αυστηροποιήσουν τη διαδικασία τυποποιημένης μέτρησης εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που ισχύει ως τώρα για τα Plug-in Hybrid μοντέλα των εταιρειών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 8/2/2022

Με αυτόν τον τρόπο η Ε.Ε. θα αντιμετωπίσει την κριτική που δέχεται από κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και φορείς προστασίας του περιβάλλοντος, σχετικά με το γεγονός ότι τα Plug-in Hybrid οχήματα έχουν τη δυνατότητα να εκπληρούν με σχετική ευκολία το θεσμοθετημένο όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που η ίδια η Ένωση έχει θεσπίσει.

Συγκεκριμένα, ακόμα και με όσα προβλέπει το ισχύον (αυστηροποιημένο) Πρωτόκολλο Παγκόσμιας Εναρμονισμένης διαδικασίας Δοκιμών Ελαφρών οχημάτων («WLTP»), τα οχήματα αυτής της τεχνολογίας επιτυγχάνουν τυποποιημένη τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα η οποία είναι κατά πολύ μικρότερη από τον μέσο όρο των 95 g/km που αυτό προβλέπει για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι όσες εταιρείες έχουν ήδη Plug-in Hybrid μοντέλα στην γκάμα τους επωφελούνται και δεν είναι τόσο επιτακτική ανάγκη να επενδύσουν στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (τα οποία έχουν μηδενική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα), όπως χρειάζεται να κάνουν όσες ακόμα δεν έχουν κάποιο ικανό αριθμό PHEV εκδόσεων στα μοντέλα τους.

Για να αντιμετωπιστεί αυτή η «ανισότητα», οι ιθύνοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προτίθενται να αυστηροποιήσουν τη διαδικασία τυποποιημένης μέτρησης εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για τα Plug-in Hybrid οχήματα η οποία αναμένεται να εφαρμοστεί «περίπου το 2025» όπως δήλωσαν δύο στελέχη τής Ε.Ε. τα οποία θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι αύριο (σημ.: στις 9 Φεβρουαρίου τρέχοντος έτους) θα παρουσιαστεί στη συνάντηση της Ομάδας Εργασίας για τα Μηχανοκίνητα Οχήματα αυτής (σημ.: «Κομισιόν) αναθεωρημένη πρόταση (τροποποίηση) τού Πρωτοκόλλου WLTP αναφορικά με τη μεθοδολογία για τις PHEV εκδόσεις των αυτοκινήτων η οποία θα προβλέπει τη λήψη περισσότερων στοιχείων από τη χρήση των οχημάτων αυτών σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Έτσι, ο υπολογισμός της τυποποιημένης τιμής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα θα είναι πιο αντιπροσωπευτικός (άρα αυτή θα είναι αυξημένη σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα).

Ο κ. Petr Dolejsi, Διευθυντής Κινητικότητας και Βιώσιμων Μεταφορών τού Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), δήλωσε σχετικά: «Ο παράγοντας χρησιμότητας θα αλλάξει. Αρχίζουμε να συλλέγουμε δεδομένα από τα αυτοκίνητα, είναι μια συνεχόμενη διαδικασία». Αυτό που εννοεί ο κ. Dolejsi είναι πώς θα αλλάξει επί τω αυστηρότερω η ως τώρα πραγματικότητα για την απόσταση που καλύπτει ένα όχημα υβριδικής διάταξης Plug-in Hybrid κινούμενο μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του και θα φανεί καλύτερα κατά πόσο στηρίζεται στον θερμικό για να συνεχίζει την πορεία του.