H έκδοση πίστας του T.50s του Gordon Murray λέγεται Niki Lauda


Με λιγότερο βάρος και περισσότερους ίππους η έκδοση Niki Lauda έχει καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο από ένα ατμοσφαιρικό αγωνιστικό LMP1.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 23/2/2021

Ανήμερα των γενεθλίων του Niki Lauda η εταιρεία του διάσημου και από τη Formula 1 Gordon Murray παρουσίαση την έκδοση πίστας του T.50s. Η επιλογή φυσικά και δεν ήταν τυχαία μιας και η ειδική αυτή εκδοχή του hypercar της GDA ονομάζεται Niki Lauda.

Φυσικά θα είναι ακόμα πιο σπάνια από την έκδοση δρόμου που θα κατασκευαστεί 100 φορές. Το Τ.50s Niki Lauda δεν θα ξεπεράσει τις 25 μονάδες, ενώ η παραγωγή του θα ξεκινήσει μετά τον Ιανουάριο του 2023, όταν έχει ολοκληρωθεί αυτή του στάνταρ μοντέλου.

Σε σχέση με το τελευταίο το Niki Lauda είναι ακόμα πιο ελαφρύ -κάτι που πιστώνεται αναμφίβολα στους μηχανικούς της GMA, μιας και τα 986 αρχικά kg το κατατάσσουν στην κατηγορία φτερού. Εδώ το βάρος έχει μειωθεί στα 852 kg, που κάνει το έργο του ατμοσφαιρικού V12 των 4,0 lt ακόμα πιο εύκολο.

Ο V12, που για την περίσταση έχει άλλη κυλινδροκεφαλή και εκκεντροφόρους, διαφορετικό σύστημα εξαγωγής και παίρνει αέρα από μια εισαγωγή στην οροφή, έχει γίνει ταυτόχρονα και πιο δυνατός. Έτσι η απόδοσή του φτάνει τα 725 PS -από 654- ενώ το όριο περιστροφής του είναι στις 12.100 rpm.

Το ενισχυμένο κιβώτιο είναι και πάλι της X-Trac με έξι σχέσεις, ενώ τα πάντα στην ανάρτηση έχουν αναβαθμιστεί για χρήση στην πίστα. Ταυτόχρονα η απόσταση από το έδαφος είναι μόλις 87 mm μπροστά και 116 mm πίσω. Φυσικά υπάρχει και ένα ακόμα πιο ειδικό αεροδυναμικό πακέτα που παράγει μέχρι και 1.500 kg κάθετης δύναμης.  

Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι το εσωτερικό του Gordon Murray T.50s Niki Lauda είναι διθέσιο, μιας και τη θέση του δεύτερου επιβάτη την καταλαμβάνει εδώ το σύστημα πυρόσβεσης. Φωτιά πάντως είναι και η τιμή του, μιας και κοστίζει 3,5 εκατομμύρια ευρώ.