Η έναρξη παραγωγής του νέου κινητήρα της Toyota Corolla facelift κρύβει ένα «μυστήριο» (photos)


Η ανακοίνωση της Toyota για το υβριδικό κινητήριο σύνολο 5ης γενιάς, αναφέρει μόνο τον θερμικό κινητήρα 1,8 L, την ώρα που στην αποκάλυψη της facelift Corolla «υπήρχε» και ο 2λιτρος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 20/12/2022

Όταν η Toyota προχώρησε, το περασμένο καλοκαίρι, σε γενικό facelift της τρέχουσας έκδοσης της Corolla, «υποσχέθηκε» και νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο.

Πλέον, εδώ και λίγες ώρες, η παραγωγή του υβριδικού κινητήρας 5ης γενιάς, ο οποίος θα εφοδιάζει τη νέα Corolla, ξεκίνησε. Τα ανανεωμένα κινητήρια σύνολα χαμηλών εκπομπών ρύπων θα κατασκευαστούν στα εργοστάσια της ιαπωνικής εταιρείας σε Πολωνία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το τελευταίο θα κατασκευάζει και τις νέες Corolla, μαζί με το εργοστάσιο της Τουρκίας.

Η έναρξη παραγωγής υβριδικών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων 5ης γενιάς ακολουθεί την αναβάθμιση επτά γραμμών παραγωγής που υποστηρίζονται από νέες επενδύσεις 77 εκατ. ευρώ και 541.000 ευρώ στα εργοστάσια σε Πολωνία και Ηνωμένο Βασίλειο, αντίστοιχα.

Επιπλέον, στην Πολωνία κατασκευάζονται τα κιβώτια ταχυτήτων, όπως και οι κινητήρες MG1 και MG2, που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος μετάδοσης. Όπως εξηγεί η Toyota, o MG1 είναι ένας βοηθητικός κινητήρας («γεννήτρια»), ο οποίος ουσιαστικά βάζει σε λειτουργία τον βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, παράγει ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει τον κινητήρα MG2 και φορτίζει την μπαταρία.

Από την άλλη πλευρά, ο MG2 είναι ο κύριος ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους τροχούς χρησιμοποιώντας ρεύμα που παράγεται από τον MG1 και την μπαταρία. Επίσης, ανακτά μέρος της κινητικής ενέργειας που παράγεται από το φρενάρισμα αλλά και την επιβράδυνση, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου.

Όσο για τον θερμικό κινητήρα του υβριδικού συστήματος, πρόκειται για τον βενζινοκινητήρα 1,8 L, που κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συνδυαστικά η ισχύς του κινητήριου συνόλου θα είναι 140 PS, αυξημένη σε σχέση με τα 122 PS της τρέχουσας γενιάς, με αποτέλεσμα για τα 0-100 km/h να χρειάζονται 9,2 sec. επίδοση καλύτερη κατά 1,7 sec. από το υπάρχον μοντέλο.

Η 5η γενιά υβριδικού κινητήριου συνόλου αντικαθιστά την προηγούμενη, ο οποία κατασκευαζόταν στα ίδια εργοστάσια από το 2016 (Ηνωμένο Βασίλειο) και το 2018 (Πολωνία). Στη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Toyota Motor Europe αύξησε τις επενδύσεις της στην υβριδική τεχνολογία, με αποτέλεσμα την τελευταία 4ετία, οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές πωλήσεις της αυξήθηκαν από 30% σε 66%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παρουσίαση της Corolla facelift τον περασμένο Ιούνιο, η Toyota ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «όπως και με το τρέχον μοντέλο, διατίθενται υβριδικά συστήματα 1,8 και 2,0 L». Ωστόσο, πριν από 24 ώρες, στην ανακοίνωση της έναρξης παραγωγής του υβριδικού κινητήριου συνόλου 5ης γενιάς δεν γίνεται καμία αναφορά στον θερμικό 2λιτρο κινητήρα.