Η Ευρωβουλή ψήφισε υπέρ της μείωσης των εκπομπών CO2 των οχημάτων κατά 40% από το 2030


Η Ευρωβουλή ψήφισε υπέρ του ορισμού νέων, πιο αυστηρών ορίων εκπομπών καυσερίων για τα επιβατικά οχήματα από το 2030, με στόχο την κατασκευή όλο και πιο «καθαρών» αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/10/2018

Την Τετάρτη 3/10/2018 η Ευρωβουλή αποφάσισε τη θέσπιση νέων ορίων εκπομπών καυσαερίων. Αυτά θα τεθούν σε ισχύ το 2030 και έως τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες -κυρίως- οφείλουν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 40%.

Εφημερίδες του εξωτερικού αναφέρουν ότι η ΕΕ είχε ζητήσει αρχικά τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων κατά 30% και ότι οι κατασκευαστές θέλησαν μικρότερη μείωση της τάξης του 20%. Ωστόσο, η πλειοψηφία των χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, επέμεναν σε μείωση κατά 30%. Σύμφωνα με τις πηγές μας, οι Γερμανία, Ουγγαρία, Ρουμανία και Βουλγαρία προέβαλλαν τη μεγαλύτερη αντίσταση, αλλά τελικά αυτή κάμφθηκε. «Δε θα έπρεπε να επιτρέψουμε στη Γερμανία να κρατά μία ολόκληρη ήπειρο όμηρο της αποτυχημένης στρατηγικής της σε ό,τι αφορά το diesel», δήλωσε η Λετονή ευρωβουλευτής Julia Poliscanova.

Η ΕΕ διαβεβαιώνει άπαντες πως η μείωση της εκπομπής CO2 κατά 40% από το 2030 θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 69.000 νέων θέσεων εργασίας, χάρη -κυρίως- στους νέους ρόλους που θα εξελιχθούν από την αύξηση της παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Έτσι, θα καλυφθούν οι περίπου 12.000 θέσεις, που θα χαθούν εξαιτίας της απόφασης για τη μείωση της εκπομπής των ρύπων.

Σύμφωνα με την ACEA, την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, ο αυστηρός περιορισμός των εκπομπών ρύπων θα αναγκάσει τις ευρωπαϊκές εταιρείες να προχωρήσουν στην εισαγωγή μπαταριών από Ασιάτες ή Αμερικανούς προμηθευτές για έως και το 50% της παραγωγής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων τους.