Η Ferrari δε «σκοτώνει» τις ΜΕΚ - Σχέδια για «επιβίωση» και μετά το 2035


Η Ferrari ικανοποιεί τους πιο... αμετανόητους petrolheads και σκοπεύει να διατηρήσει τις ΜΕΚ στα αυτοκίνητά της και μετά το 2035.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/5/2023

Η Ferrari είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία που δε θα «παραδοθεί» εύκολα στην τάση του εξηλεκτρισμού. Πρόκειται για μία εταιρεία με πολλά χρόνια εμπειρίας στις ΜΕΚ, οι οποίες αποτελούν παραδοσιακά συστατικά των μοντέλων της. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ένα δημιούργημα των Ιταλών χωρίς το χαρακτηριστικό «τραγούδισμα» του V8 ή του V12.

Η απαγόρευση των νέων οχημάτων με ΜΕΚ από το 2035 κι έπειτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σίγουρα ένα «αγκάθι» στην προσπάθεια διατήρησης τέτοιων κινητήρων στην γκάμα της ιταλικής φίρμας. Αυτό στο οποίο μπορούν να βασίζονται οι λάτρεις της Ferrari, όμως, είναι τα συνθετικά καύσιμα, ή e-Fuels, όπως ονομάζονται.

Οι περιορισμοί γύρω από τις ΜΕΚ εξελίσσονται συνεχώς, κι η Ferrari σκοπεύει να μην παραγκωνίσει εντελώς τους θερμικούς κινητήρες. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Benedetto Vigna, θα λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το 2025, ενώ ο στόχος για ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα μέχρι το 2030 αναμένεται να επιτευχθεί. Ταυτόχρονα, ο Ιταλός προσέθεσε ότι «οι ΜΕΚ έχουν ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά τους».

Μιλώντας στο Συνέδριο «Financial Times Future of the Car», ο Vigna είπε: «Πριν από μερικές εβδομάδες έγιναν συζητήσεις για τη χρήση των e-Fuels. Νόμιζα ότι αυτό θα γινόταν το 2025 ή το 2026. Αυτό είναι πολύ καλό για εμάς, επειδή μπορείς να έχεις ένα αυτοκίνητο με ΜΕΚ που τροφοδοτείται με καύσιμο που έχει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα. Πιστεύω ότι αυτά τα δύο είναι ιδιαίτερα συμβατά μεταξύ τους και αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο τη στρατηγική μας».

Η εν λόγω στρατηγική παραμένει -για την ώρα- επτασφράγιστο μυστικό, με τη Ferrari να μην έχει αποκαλύψει κανένα από τα «χαρτιά» της. Ο Vigna δεν επιβεβαίωσε καμία λεπτομέρεια αναφορικά με το πώς θα εξελιχθούν τα μοντέλα που έχει στην γκάμα της αυτήν τη στιγμή, όμως έκανε γνωστό ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να παράγει υβριδικά, ηλεκτρικά, αλλά και οχήματα με θερμικούς κινητήρες.

Εκτός από τη γενικότερη στρατηγική της, η Ferrari είναι αρκετά μυστικοπαθής και για το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Ο CEO της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχε δηλώσει το περασμένο έτος σε μία συνέντευξή του στο Top Gear ότι το πρώτο EV της θα είναι μία «μοναδική κι αληθινή Ferrari.» Τώρα, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία ήδη γνωρίζει τους προμηθευτές, αλλά κι ότι το μοντέλο είναι σχεδόν έτοιμο για το μεγάλο ντεμπούτο του.

Πηγή: Autocar