Η Ferrari επιμένει στον ατμοσφαιρικό V12 και έχει τους λόγους της


Την ώρα που ένα-ένα τα περισσότερα brands εγκαταλείπουν τους μεγάλους κινητήρες, η ιταλική φίρμα μένει πιστή στο κορυφαίο «δημιούργημά» της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 27/3/2023

Διανύουμε μια εποχή που η τάση της αυτοκίνησης είναι προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, τουλάχιστον στην Ευρώπη, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να πιέζει αφόρητα για μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η λύση για απαγόρευση της πώλησης, εντός ΕΕ, νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035φαίνεται ότι βρέθηκε, μετά τη συμφωνία με τη Γερμανία για την εξαίρεση από την απαγόρευση όσων κινητήρων θα χρησιμοποιούν ως καύσιμα τα e-fuels.

Μέχρι τότε, ωστόσο, το νέο πρότυπο εκπομπής ρύπων Euro 7θεσπίζει ολοένα και αυστηρότερα όρια, με αποτέλεσμα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να παροπλίζουν, σταδιακά, τους μεγάλους κινητήρες τους, που ρυπαίνουν περισσότερο, επιλέγοντας μικρότερους, που σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία μπορούν και αποδίδουν σε παρόμοια επίπεδα.

Η BMW αρχικά και η (θυγατρική της) Rolls-Royce πρόσφατα, έβαλαν τέλος στον V12 του ομίλου. Η Bentley έχει ανακοινώσει ότι θα σταματήσει την παραγωγή του W12 6,0 L του ομίλου Volkswagen, ενώ η Mercedes-Benz στις νέες AMG Performance προτάσεις της έχει υιοθετήσει PHEV σύνολα, σαφώς όχι με V12, τον οποίο διατηρεί μόνο στις Maybach.

Κόντρα στην τάση πηγαίνουν, μέχρι στιγμής, Aston Martin (V12 κινητήρας στις DB11 και DBS) και Lamborghini, η οποία παρουσιάζει την Τετάρτη (29/3) τον διάδοχο της Aventador, ο οποίος διατηρεί μεν τον ατμοσφαιρικό V12 των 6,5 L, αλλά τον συνοδεύει με 3 ηλεκτροκινητήρες, σε μια PHEV λύση που αποδίδει 1.015 PS.

Η μόνη, ωστόσο, που δείχνει αποφασισμένη να μην «υποκύψει» στις πιέσεις είναι η Ferrari. Όχι μόνο διατηρεί τον V12 κινητήρα της, αλλά αρνείται να τον «παντρέψει» με turbo και επίσης απορρίπτει την «ενίσχυσή» του με την υβριδική τεχνολογία. Η Purosangue, με τον ατμοσφαιρικό V12 των 6,5 L, που αποδίδει 725 PS, είναι η πιο πρόσφατη και πιο ηχηρή απόδειξη.

«Δε θα υπάρξει υπερτροφοδοτούμενη Ferrari με V12 κινητήρα», είχε δηλώσει πριν από περίπου 6 χρόνια ο αείμνηστος Sergio Machionne. Και αν τα χρόνια έχουν περάσει από τότε, η «γραμμή» δεν έχει αλλάξει. «Θα επενδύσουμε σε αυτό τον τύπο κινητήρα όσο είναι δυνατό», υπόσχεται ο Διευθυντής Marketing των Προϊόντων της Ferrari, Pietro Virgolin.

Σαφώς η ιταλική φίρμα δεν μπορεί να τα βάλει με όλους και έχει γνωστοποιήσει ότι το 2025 θα παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι θα αρχίσει να μετασχηματίζεται, σταδιακά, ως μια ηλεκτρική μάρκα. Και έχει πολύ καλούς λόγους για να το αποτρέψει.

Ως κατασκευάστρια supercar, απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό, με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, που δεν επηρεάζεται ούτε από τις υψηλές τιμές των μοντέλων της ούτε από τις καταναλώσεις. Ήδη η Purosangue, με τον ατμοσφαιρικό V12, είναι sold-out παρά την τιμή των 390.000 ευρώ στην Ιταλία.

Υψηλή τιμή, σημαίνει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, κάτι που όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν και όσο μεγαλύτερος είναι ο κινητήρας, τόσο πιο «εύκολα» δικαιολογείται η «αλμυρή» τιμή ενός μοντέλου.

Έστω και αν έχει ήδη εισάγει την υβριδική τεχνολογία στους V6 και V8 κινητήρες της, ο V12 θα παραμείνει αμιγώς θερμικώς (και ατμοσφαιρικός), ενώ δεν αποκλείεται να εξελιχθεί περισσότερο, για να «σπάσει» το φράγμα των 800 PS.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που η Γερμανία κατάφερε να έρθει σε συμφωνία για τη διατήρηση θερμικών κινητήρων μετά το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν e-fuels, είναι ορθάνοικτος ο δρόμος για την επιβίωσή του για αρκετά χρόνια ακόμα. Ήδη η Porsche επενδύει στα e-fuels - και άρχισε να παράγει, κιόλας, χωρίς να ήταν σίγουρο ότι θα εξασφαλιστεί η σχετική εξαίρεση. Πλέον, ο δρόμος ανοίγει και για όσους ενδιαφερθούν στο μέλλον.

Έτσι κι αλλιώς, οι πωλήσεις της Ferrari δεν περιορίζονται στα γεωγραφικά όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έστω και αν περισσότερο από το 40% των πωλήσεών της ήταν στην Ευρώπη το 2022, οι εξαγωγές σε πολλές άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο δεν είναι καθόλου αμελητέες.

Πηγή: Automotive News Europe