Η Fiat αποκαλύπτει το νέο της μικρό crossover και σας καλεί να το... βαπτίσετε


Ένα δυναμικό come back επιχειρούν οι Ιταλοί, με ένα crossover που οι διαστάσεις του το κατατάσσουν στα αυτοκίνητα πόλης, αξιοποιώντας τη συνέργεια με τη Stellantis. 

  • 5/5/2021

Η Fiat «έκοψε» από την γκάμα της το Punto πριν από αρκετά χρόνια και ενώ για το πολύ πετυχημένο supermini δεν υπήρξε αντικαταστάτης στην Ευρώπη, ένα νέο μικρό hatchback κυκλοφόρησε το 2017 στην αγορά της Νότιας Αμερικής με το εμπορικό όνομα Argo. Έκτοτε δεν έχει παρουσιαστεί ένα μοντέλο που να κάνει την εμπορική επιτυχία του Punto, ωστόσο οι Ιταλοί ανέπτυσσαν ένα μικρό compact crossover (Β-Segment) που εντός της Fiat ήταν γνωστό ως Project 363.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μέχρι τώρα ονομάζεται #SuvFiat, ενώ ο όμιλος Stellantis ζητά από τους φίλους της μάρκας να επιλέξουν το τελικό όνομα στη διεύθυνση https://suv.fiat.com.br/. Οι επιλογές είναι 3: Tuo, Domo και Pulse. Το όνομα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους τις επόμενες μέρες θα γίνει σήμα στο νέο crossover της κατηγορίας Β της εταιρείας μόλις κυκλοφορήσει στη Βραζιλία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Είναι ενδιαφέρον δε ότι σύμφωνα με τη Fiat το νέο της crossover βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που ονομάζεται "MLA" αντί να χρησιμοποιεί τη βάση -γνωστή ως MP1- του Argo και του Cronos. Δεν έχει γίνει σαφές πόσο συσχετίζονται αυτές οι δύο αρχιτεκτονικές, αλλά η εταιρεία λέει ότι το MLA φέρνει περισσότερη απόδοση, στιβαρότητα και άνεση. Ενισχύει επίσης την ασφάλεια και εισάγει μηχανικά εξαρτήματα που δεν είναι κοινά με άλλα υπάρχοντα προϊόντα της μάρκας.

Όπως αναμένεται, το μικρό crossover θα διαθέτει έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1,0 λίτρου με απόδοση περί των 125 ίππων και λίγο κάτω από 200 Nm ροπής, που  θα μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Οι μικρότερες εκδόσεις έχουν έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,3 λίτρων που παράγει ισχύ 109 ίππων και 139 Nm ροπής που περνούν στο δρόμο μέσω κιβωτίου ταχυτήτων τύπου CVT.

Η εμφάνιση του μικρού SUV της Fiat δίνει έμφαση στις μυώδεις γραμμές βγάζοντας μία στιβαρότητα κατάλληλη για την crossover φύση του οχήματος. Θα μπορούσαμε ειλικρινά να κάνουμε χωρίς τις ψεύτικες απολήξεις της εξάτμισης που δυστυχώς γίνονται πια ο κανόνας στα mainstream αυτοκίνητα χωρίς «καυτές» επιδόσεις, αλλά ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι μια καλή προσπάθεια από την ομάδα σχεδιασμού της Fiat.

Εδώ φαίνεται στις φωτογραφίες η κορυφαία έκδοση με αρκετές σύγχρονες πινελιές όπως η μαύρη σε αντίθεση με το αμάξωμα οροφή και δίχρωμους αλουμινένιους τροχούς, που συμπληρώνεται τους προβολείς full LED και μια μπάρα χρωμίου που διατρέχει όλο το πλάτος του μπροστινού μέρους. Το εσωτερικό δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε την προσπάθεια της Fiat να διαχωρίσει το crossover από τα ξαδέλφια του hatchback και sedan.

Η επίσημη πρεμιέρα πρόκειται να πραγματοποιηθεί τους επόμενους μήνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πόσο κοντά είμαστε στο νέο Fiat Panda;

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.