Η Fiat-Chrysler θα χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες CMF της Renault(;)


Όλα δείχνουν πως το mega deal ανάμεσα στους δύο θα πραγματοποιηθεί και δεν θα είναι μόνο η Renault η ωφελούμενη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/5/2019

Τις τελευταίες μέρες το επιχειρηματικό ρεπορτάζ έχει πάρει φωτιά λόγω της επικείμενης συγχώνευσης της FCA με την Renault σε ποσοστό 50/50, όπως έχουμε γράψει και σε σχετικό άρθρο. Πέρα από το μεγάλο όφελος για τους Γάλλους και την διείσδυση τους σε αγορές εκτός Ευρώπης (όπως είναι η τεράστια της Αμερικής) και η Fiat-Chrysler θα ωφεληθεί σημαντικά αφού τα τελευταία χρόνια δείχνει μια στασιμότητα στην εξέλιξη νέας πλατφόρμας (φυσικά έχει παρουσιάσει τους νέους 1.0 και 1.3 Firefly).

Ενώ η FCA ξεπέρασε την Renault παγκοσμίως πέρυσι -με 4,8 εκατομμύρια πωλήσεις έναντι 3,9 εκατομμυρίων- η FCA αποτελεί το σύνολο τριών σημάτων. Η Renault είναι πολύ πιο ολοκληρωμένη σε παγκόσμιο επίπεδο με σύμμαχο την Nissan από το 1999. Επίσης οι Γάλλοι διαθέτουν πολύ μεγάλη τεχνογνωσία και μοντέλα γύρω από την ηλεκτροκίνηση.

Επιπλέον η Renault έχει λανσάρει από το 2013 την μεταβλητή πλατφόρμα CMF η οποία έχει μειώσει το κόστος εξέλιξης έως 40% και το κόστος των εξαρτημάτων έως 30%. Η CMF δεν είναι απλά μια πλατφόρμα αλλά ένα ευμετάβλητο σασί που το γνωρίζουμε ως CMF-A στα μικρά αυτοκίνητα, CMF-B στα μικρομεσαία και CMF-C/D στα μεγαλύτερα. Πάνω από 20 μοντέλα των Renault-Nissan βασίζονται σε αυτή την πλατφόρμα και πάνω από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο την έχουν ως βάση.

Η παραχώρηση της CMF πλατφόρμας στην FCA θα είναι τόσο σωτήρια όσο η EMP2 για την Opel που αποκτήθηκε από την PSA. Η Fiat-Chrysler πάσχει σημαντικά στην παρωχημένη τεχνολογικά πλατφόρμας της που συνδέεται άμεσα με την παραγωγή της. Η χρήση της CMF θα επιτάχυνε σημαντικά την γκάμα της Fiat που ακόμη δεν έχει αναπληρώσει το κενό του Punto (ποιος να το έλεγε!). Από την άλλη, οι Ιταλοί θα μπορούσαν να παραχωρήσουν την πισωκίνητη πλατφόρμα Giorgio στην Renault για τα μεγαλύτερα της μοντέλα.