Η Flyin' Miata σταματάει να «στριμώχνει» τον θηριώδη V8 στο Mazda MX-5


Το Mazda MX-5 της Flyin' Miata αποχωρίζεται τον ισχυρότερο κινητήρα του, με τους βελτιωτές να παραδέχονται πως η συγκεκριμένη απόφαση τους... πόνεσε. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/12/2022

Η Flyin' Miata ολοκλήρωσε το πρόγραμμα μετατροπής κινητήρων V8 τον Νοέμβριο, καταργώντας και επίσημα τους V8 από το δυναμικό της. Το εμβληματικό Flyin' Miata έχασε τον αγαπημένο του κινητήρα για λόγους «στροφής» στη βιώσιμη ενέργεια, δηλαδή τη μείωση των ρυπών του οχήματος.

Η εταιρεία από το Κολοράντο μπορεί να είναι γνωστή για τη μετατροπή του εξαιρετικά δημοφιλούς roadster της Mazda σε ένα πανίσχυρο «μικρό» με LS V8 κινητήρα, όμως οι εργασίες της επεκτείνονται πολύ περαιτέρω από αυτό. Ανταλλακτικά, αναρτήσεις και άλλα μέρη είναι διαθέσιμα μέσω αυτής, τόσο για την αντικατάσταση κάποιου ελαττωματικού μέρους, ή -πιο συχνά- την ενίσχυση και μετατροπή του οχήματος σε ένα «τέρας» επιδόσεων.

Βέβαια, η Flyin' Miata κατασκευάζει αποκλειστικά οχήματα που είναι νόμιμα για κυκλοφορία στο δρόμο, πράγμα που βάζει από μόνο του αρκετούς περιορισμούς, όσον αφορά τις εκπομπές αερίων που έχει επιβάλλει η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος στην Αμερική (EPA). Οι ολοένα και αυστηροποιούμενοι κανονισμοί και πρωτόκολλα που καλούνται να ακολουθούν οι κατασκευαστές, ανάγκασε την εταιρεία να καταργήσει πολλά από τα οχήματα υψηλών επιδόσεων που είχε στους καταλόγους της.

Έτσι, οι Αμερικανοί έπαψαν να «στριμώχνουν» τον V8 κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα του Miata, με τον Keith Tanner, συνιδιοκτήτη της εταιρείας και ειδικό στη μετατροπή και tuning των σασί, να εξηγεί στο Road & Track ότι αυτή ήταν μία απόφαση που αυτός και οι συνάδελφοί του δεν πήραν με ελαφρά τη καρδία. 

Πιο συγκεκριμένα, είπε: «Σίγουρα ήταν κάτι που μας πόνεσε. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι αλλαγές που κάναμε στον κατάλογό μας, οδήγησαν στην κατάργηση μερικών από τις πιο ισχυρές επιλογές που είχαμε καθώς απαιτούσαν μονάδες ηλεκτρονικού ελέγχου που δε διαθέτουν το σύστημα OBD 2. Σίγουρα χάσαμε πολλά πολυτελή προϊόντα μας. Αυτό μας πόνεσε. Έβλαψε και τη φήμη μας γιατί αυτό ήταν ένα από τα πράγματα για το οποίο ήμασταν γνωστοί. Αλλά είμαστε ιδιαίτερα συντηρητικοί γι αυτό. Το δυσκολότερο κομμάτι είναι να πεις 'Που να τραβήξω τη γραμμή; Πότε να βάλω τέλος σε αυτό;'»

Ο Tanner αποκάλυψε επίσης ότι η απόφαση είχε παρθεί από το 2019, και μαζί της ήρθε και το τέλος των V8, παρόλο που η εταιρεία κατάφερε να μην επικοινωνήσει το γεγονός μέχρι προσφάτως. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κανονισμοί του 2019 δυσκόλεψαν πολύ τους μηχανικούς της ομάδας εξαιτίας των πολύ απαιτητικών προϋποθέσεων που υπέβαλλαν, με την εταιρεία να καλείται να επενδύσει πολλές χιλιάδες ευρώ στην κατασκευή του τελευταίου Miata με V8

«Θα ήταν μία γενναιόδωρη επένδυση κοντά στα 5.000 δολάρια αποκλειστικά σε μέρη. Έπειτα θα έπρεπε να προχωρήσουμε με τις δοκιμές, οι οποίες θα κόστιζαν περίπου 10.000 δολάρια επιπλέον. Αυτά είναι 15.000 ευρώ τα οποία θα μπορούσαμε να διοχετεύσουμε αλλού. Αν πουλάς μόλις 12 οχήματα το χρόνο, πρέπει να σκεφτείς καλά το πως θα διαχειριστείς τους πόρους και την επόμενη επένδυσή σου,» εξήγησε.

Παρόλο που η Flyin' Miata κατήργησε τον V8 από τον κατάλογό της, τα σχέδιά της δε σταματούν εδώ. Με τη νέα, εξηλεκτρισμένη γενιά του Mazda MX-5 να βρίσκεται πλέον πολύ κοντά, η εταιρεία ετοιμάζεται να κάνει κι εκείνη τη στροφή στον ηλεκτρισμό, εξελίσσοντας τη γραμμή προϊόντων της. Ο Tanner υπογράμμισε το ενδιαφέρον του για τον εξηλεκτρισμό, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η Flyin' Miata έχει μία πραγματική ευκαιρία στο να κατασκευάσει ιδιαίτερα και ευφάνταστα ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά από τη στιγμή που η διαθεσιμότητα και η γκάμα ανταλλακτικών διευρυνθεί περισσότερο.