Η Ford εξετάζει το ενδεχόμενο ίδρυσης κοινής εταιρείας με τη Mahindra


ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ REUTERS, ΟΙ FORD ΚΑΙ MAHINDRA ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΙΔΡΥΣΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 11/4/2019

Όπως ανακοινώθηκε, λοιπόν, από το γνωστό πρακτορείο ειδήσεων, που επικαλείται καλά πληροφορημένες πηγές, η Ford εξετάζει πολύ σοβαρά τη συνεργασία με τη Mahindra, καθώς και την από κοινού ίδρυση μιας εταιρείας. Βάσει του δημοσιεύματος, η αμερικάνικη Ford θα είχε το 49% και η Mahindra το 51% και -όπως είναι λογικό- και τον έλεγχο της εταιρείας. Θυμίζουμε ότι πέρυσι οι δύο εταιρείες υπέγραψαν «Μνημόνιο Κατανόησης» («MoU») για την έναρξη της συνεργασίας τους (αρχική φωτογραφία).

Αν αυτή η εταιρεία ιδρυθεί, τελικά, η Ford θα μεταβιβάσει στην ινδική αυτοκινητοβιομηχανία όλες τις δραστηριότητες της στη μεγάλη χώρα της Ασίας, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων αλλά και των εργαζομένων σε αυτή (Ford). Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά τα οικονομικά δεδομένα της συμφωνίας αλλά οι ίδιες, καλά πληροφορημένες, πηγές αναφέρουν πως η συμφωνία θα μπορούσε να οριστικοποιηθεί μόλις μέσα σε 90 ημέρες.

To 2017 οι δύο εταιρείες συμφώνησαν τη στρατηγική τους συνεργασία και την πρόθεσή τους να κατασκευάζουν από κοινού καινούργια μοντέλα. Η Ford, τα τελευταία 20 χρόνια έχει επενδύσει στην Ινδία περισσότερα από δύο δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει μπορέσει να καθιερωθεί. Κι αυτό γιατί το μερίδιο αγοράς της είναι μόλις 3%. 

Πέρυσι, η «Μπλε Οβάλ» πούλησε στην ινδική αγορά μόλις 93.000 αυτοκίνητα, ενώ την ίδια χρονική περίοδο οι πωλήσεις της Maruti Suzuki έφτασαν τα 1,7 εκατομμύρια. Φυσικά, τα αυτοκίνητα της τελευταίας είναι πολύ πιο προσιτά από αυτά της Ford και προς αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούν κατασκευαστικά και σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική και τα καινούργια μοντέλα που θα προκύψουν από την κοινοπραξία της Ford με τη Μahindra.