H Ford Ευρώπης γίνεται ηλεκτρική


Μετά την Jaguar και η Ford ακολουθεί το μονοπάτι του εξηλεκτρισμού, καταργώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030.

  • 17/2/2021

Σε περίπου δέκα χρόνια από σήμερα στην ευρωπαϊκή γκάμα της Ford δεν θα υπάρχουν μοντέλα και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Λίγα εικοσιτετράωρα μετά και την ανακοίνωση της Jaguar για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμα της το 2025, σειρά έχει η Ford να ακολουθήσει την ίδια στρατηγική καταργώντας το 2030 του κινητήρες βενζίνης και diesel από το λεξιλόγιό της.

Η αρχή θα γίνει το 2026, όταν όλα τα ευρωπαϊκά μοντέλα της Ford θα είναι είτε plug-in υβριδικά είτε αμιγώς ηλεκτρικά, με τα πρώτα να χάνουν τη θέση τους στη γραμμή παραγωγής τέσσερα χρόνια αργότερα.

Μπορεί, λοιπόν, σήμερα η Ford να διαθέτει μόλις μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση στην γκάμα της, ωστόσο, μέσα στα επόμενα χρόνια τα μηδενικών ρύπων οχήματα που θα φέρουν το έμβλημα της μπλε οβάλ φίρμας θα πολλαπλασιαστούν.

Για τον σκοπό αυτό άλλωστε η Ford πρόκειται να διαθέσει το ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στις εγκαταστάσεις που ήδη διαθέτει στην Κολωνία, μετατρέποντας τη γερμανική πόλη σε πυρήνα του φιλόδοξου εγχειρήματος του εξηλεκτρισμού της.

Το Ford Cologne Electrification Center θα αναλάβει το 2023 την παραγωγή ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου για την ευρωπαϊκή αγορά, το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστό, ενώ από την ίδια γραμμή παραγωγής θα ακολουθήσει και μια δεύτερη ηλεκτροκίνητη πρόταση.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ford πρόκειται να προχωρήσει στην εκ βάθρων αναδιάρθρωση της γκάμας της, γεγονός που θα θέσει υπό αμφισβήτηση ακόμα και καταξιωμένα μοντέλα της μπλε οβάλ φίρμας.

Fiesta, Focus, Puma και προφανώς το Kuga θα κληθούν να αποδείξουν ότι δικαιούνται μια ηλεκτροκίνητη ευκαιρία, πριν παραχωρήσουν τη θέση τους στη νέα γενιά αυτοκινήτων και βρεθούν μια για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.