Η Ford κοντά σε αυτοματοποιημένες τεχνολογίες διαδικασίας στάθμευσης


Η Ford Motor Company, η Bedrock και η Bosch ξεκινούν ένα ερευνητικό project με διασυνδεδεμένα οχήματα δοκιμών της Ford που μπορούν να κινούνται μόνα τους και να παρκάρουν χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη στο Assembly Garage της Bedrock στο Ντιτρόιτ (ΗΠΑ), με τη συνεισφορά έξυπνων υποδομών της Bosch.

  • 3/9/2020

Με το όχημα να παρκάρει μόνο του σε ένα κλειστό γκαράζ, πρόκειται για την πρώτη λύση αυτόνομης στάθμευσης οχημάτων μέσω αλληλεπίδρασης. Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί στη συνοικία Corktown – εκεί όπου βρίσκεται σήμερα το νέο κέντρο καινοτόμων ιδεών της Ford στον τομέα της κινητικότητας.

Τα διασυνδεδεμένα οχήματα δοκιμών της Ford λειτουργούν αυτόνομα σε μεγάλο βαθμό μέσω επικοινωνίας με την έξυπνη υποδομή στάθμευσης της Bosch (Vehicle-to-Infrastructure - V2I). Οι αισθητήρες της υποδομής αναγνωρίζουν και εντοπίζουν το όχημα, καθοδηγώντας το να παρκάρει, αποφεύγοντας πεζούς και τυχόν άλλα εμπόδια. Εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν κάτι στην πορεία του οχήματος, μπορούν να σταματήσουν ακαριαία την κίνησή του.

Φτάνοντας στο γκαράζ, ο οδηγός θα αφήνει το όχημά του σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο και με μία εφαρμογή για smartphone θα στέλνει το όχημα στη θέση στάθμευσης, με αυτόνομους ελιγμούς. Με την ίδια εφαρμογή, ο χρήστης θα ζητά την επιστροφή του οχήματος στον ειδικό χώρο παραλαβής. Με τον τρόπο αυτό, αφενός επισπεύδεται η διαδικασία στάθμευσης, αφετέρου δεν χρειάζεται κανείς να αναζητά το όχημά του επιστρέφοντας στο γκαράζ.

Οι λύσεις αυτόνομης στάθμευσης προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στους ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης, καθώς συμβάλλουν στην πιο αποδοτική αξιοποίηση τους. Με την αυτόνομη στάθμευση, στην ίδια επιφάνεια μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 20% περισσότερα αυτοκίνητα. Η υλοποίηση θα μπορεί να γίνεται είτε με την εκ των υστέρων εγκατάσταση των σχετικών υποδομών, όπως στο Assembly Garage είτε με την αρχική ενσωμάτωσή τους στη σχεδίαση των νέων γκαράζ.

Εκτός από την αυτόνομη στάθμευση, ένα όχημα μπορεί επίσης να κινείται μόνο του σε διάφορους χώρους μέσα στο γκαράζ ώστε να απολαμβάνει ειδικές υπηρεσίες, όπως φόρτιση της μπαταρίας του ή πλύσιμο. Κατά τη διάρκεια του ερευνητικού project, η Ford, η Bedrock και η Bosch θα παρουσιάσουν τις διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ένα όχημα και τον τρόπο που μπορεί να κινείται από το ένα σημείο εξυπηρέτησης στο άλλο καταλήγοντας στη θέση στάθμευσης, πριν ο χρήστης το καλέσει να επιστρέψει για να φύγουν από το γκαράζ.