H Ford μελετά τη φθορά από τα αντηλιακά


Οι χημικές ουσίες που περιέχονται στα αντιηλιακά, αντισηπτικά και εντομοαπωθητικά ενδέχεται να προκαλέσουν φθορά στις επιφάνειες του εσωτερικού ενός οχήματος τις οποίες ακουμπάμε, όπως διαπιστώνουν στη Ford.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 19/6/2019

Η εικόνα είναι γνωστή, λίγο-πολύ. Αφού έχουμε βάλει αντιηλιακό ή έχουμε προστατευτεί με κάποιο προϊόν για τα έντομα, επιβιβαζόμαστε στο αυτοκίνητο για να μεταβούμε στον προορισμό μας. Ωστόσο, η επαφή του επαλειμμένου με κάποια λοσιόν με υψηλό δείκτη προστασίας σώματός μας ή των χεριών μας με τις επιφάνειες του εσωτερικού ενδεχομένως να προκαλεί πρόωρη φθορά σε αυτές, εξαιτίας των χημικών που περιλαμβάνονται σε αυτή.

Αυτό ερευνούν οι άνθρωποι της Ford στη Βρετανία (Dunton) και στη Γερμανία (Κολωνία) με σκοπό να διαπιστώσουν πόση είναι η φθορά, αλλά και με με ποιο τρόπο θα προστατεύσουν αποτελεσματικά τα υλικά του εσωτερικού ενός οχήματος από τις χημικές ουσίες που κάνουν καλό στον άνθρωπο αλλά όχι στις επενδύσεις της καμπίνας. Όπως ανακοινώθηκε, δοκιμάζουν διαρκώς νέα προϊόντα πάνω στα υλικά που χρησιμοποιούνται στα μοντέλα της «Μπλε Οβάλ», προσπαθώντας να βρουν επιστρώσεις που να αντέχουν στις χημικές ουσίες των συγκεκριμένων προϊόντων και να κάνουν τις επιφάνειες του εσωτερικού ελκυστικές και ανθεκτικές για πολλά χρόνια. 

Οι έρευνες τους δεν περιορίζονται στα αντιηλιακά και τα εντομοαπωθητικά αλλά αφορούν και σε άλλα προϊόντα καθημερινής χρήσης που σχετίζονται με τον καλλωπισμό και την καθαριότητα, όπως υγρομάντηλα ή ζελ. Οι δοκιμές στα χρησιμοποιούμενα υλικά γίνονται σε περιβάλλον όπου αναπτύσσεται υψηλή θερμοκρασία (ξεπερνά τους 70 βαθμούς Κελσίου ή με τη χρήση υπεριώδους ακτινοβολίας), καθώς και σε συνθήκες έντονου ψύχους (στους -30 βαθμούς Κελσίου).

Ο κ. Mark Montgomery, Senior materials engineer στο Κέντρο Τεχνολογίας Υλικών στο Τεχνικό Κέντρο της Βρετανίας δήλωσε σχετικά: «Από τα αντισηπτικά χεριών μέχρι τις αντιηλιακές λοσιόν και τα εντομοαπωθητικά, οι τάσεις των καταναλωτών μεταβάλλονται συνεχώς και νέα προϊόντα εμφανίζονται διαρκώς στην αγορά. Ακόμα και το φαινομενικά πιο ακίνδυνο προϊόν μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όταν έρχεται σε επαφή με κάποιες επιφάνειες εκατοντάδες -ή και χιλιάδες- φορές το χρόνο».