Η Γαλλία επενδύει 7 δις ευρώ για την ανάπτυξη του υδρογόνου!


Ο στόχος των Γάλλων είναι μέχρι το 2030, με τη χρήση κυψελών καυσίμου, να έχουν περιορίσει τις εκπομπές CO2 από τις βιομηχανίες και τις μεταφορές, σε ποσοστό ίσο με αυτό που παράγει ετησίως ολόκληρο το Παρίσι!

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 9/9/2020

Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελεί το hype της εποχής, αυτό όμως δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το υδρογόνο έχει πει την τελευταία του λέξη. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως πριν από ένα μήνα παρουσιάστηκε το Hyperion XP-1, ένα υπεραυτοκίνητο με τελική ταχύτητα άνω των 350 km/h και αυτονομία 1.600 km. Πριν από δύο μήνες γράφαμε για την ανάπτυξη δικτύου υδρογόνου και μεταφορών στην Ελβετία, ενώ τώρα ήρθε η σειρά της Γαλλίας να πάρει τη σκυτάλη.

Πιο συγκεκριμένα, παρουσίασε ένα σχέδιο που αφορά τόσο τη βιομηχανία και την παραγωγή ενέργειας, όσο και τον τομέα των μετακινήσεων, με απώτερο σκοπό να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά περισσότερο από 6 εκατομμύρια τόνους ετησίως, μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Οι πρώτοι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν εντός του 2021, για τη δημιουργία κόμβων υδρογόνου και ηλεκτρολυτικών εργοστασίων, με στόχο ta 6,5 gigawatts έως το 2030. Παράλληλα θα προσφέρει επιδοτήσεις για τη χρήση υδρογόνου από διυλιστήρια και χημικά εργοστάσια, καθώς επίσης και για την παραγωγή κυψελών καυσίμου, οι οποίες ενώνουν το υδρογόνο με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας και παράγουν ηλεκτρισμό.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Florent Menegaux, πρόεδρος της Michelin, «η κινητικότητα του υδρογόνου θα είναι ένα από τα βασικά συστατικά της καθαρής κινητικότητας, συμπληρωματικά με τις ηλεκτρικές μπαταρίες». Η εταιρία του, σε συνεργασία με την Faurecia, έχουν ήδη εκπονήσει ένα πλάνο συνεργασίας, με στόχο να επενδύσουν 140 εκ. ευρώ μέχρι το 2025 για την κατασκευή ενός εργοστασίου κυψελών καυσίμου στη Γαλλία, δυναμικότητας 20.000 συστημάτων. Αυτό θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει την παραγωγή σε 2 χρόνια, ενώ οι προβλέψεις κάνουν λόγο για έσοδα της τάξης του 1,5 δις ευρώ μέχρι το 2030!

Η γενναία αυτή κίνηση της Γαλλίας αναμένεται να αποτελέσει πρόσφορο έδαφος και για ξένες εταιρίες, όπως η Hyundai, που δραστηριοποιούνται ενεργά στις κυψέλες καυσίμου, ειδικά για τις οδικές μεταφορές. Παράλληλα, θα δώσει το στίγμα και για άλλες χώρες, που λογικά θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της.

Εσεις γνωρίζετε πως λειτουργει ένα αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου;