Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κρούει τον κώδικα του κινδύνου


ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΠΩΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ 100.000 ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΚΛΑΔΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/3/2020

Ο κορωνοϊός έχει δημιουργήσει χαοτική κατάσταση σε κάθε επίπεδο λειτουργίας του σύγχρονου πολιτισμού που βασίζεται στην βιομηχανική παραγωγή και στο μοντέλο του παγκόσμιου καπιταλισμού. Οι πρώτες μεγάλες εταιρίες που έχουν πληγεί σε επίπεδα πτώχευσης είναι οι αεροπορικές, ενώ και τα εργοστάσια υπολειτουργούν τόσο λόγω της πανδημίας όσο και λόγω της μειωμένης ζήτησης.

Για παράδειγμα στην Γερμανία οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν πέσει σε πολύ χαμηλή επίπεδα λόγω του Covid-19 με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν μέσα στη χρονιά 100.000 θέσεις εργασίας που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με το κλάδο του αυτοκινήτου, όπως αναφέρει η εφημερίδα Welt.

Ο αναλυτής στην αγορά αυτοκινήτου Ferdinand Dudenhöffer επισημαίνει πως ήδη υπάρχει πλεόνασμα παραγωγής σε μία αγορά που πέρυσι πωλήθηκαν 1,3 εκατομμύρια νέα επιβατικά οχήματα. Μάλιστα για φέτος ο συνολικός όγκος παραγωγής αναμένεται να πέσει στα 3,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε σχέση με τα 5,1 εκ. που είχαν κατασκευαστεί το 2019.

Αυτή η πολύ σημαντική πτώση που θα ξεπεράσει το 20% θα σηματοδοτήσει μια αλυσιδωτή σειρά από περικοπές θέσεων και απολύσεις. Ήδη οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές στη Γερμανία είχαν ανακοινώσει προγράμματα «εξυγίανσης» για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης και ο Covid-19 κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα.