Η Hyundai αποκαλύπτει το «Ondol», δείχνοντας το μέλλον στην κινητικότητα


Ο όμιλος Hyundai Motor Group παρουσίασε την πιο πρόσφατη ιδέα κινητικότητας εμπνευσμένη από το κορεατικό παραδοσιακό σύστημα θέρμανσης δαπέδου "ondol" που επιτρέπει στους επιβάτες να ξεκουράζονται μέσα ή ακόμα και να κοιμούνται με μια ειδικά σχεδιασμένη πολυλειτουργική κουβέρτα. 

  • 17/5/2022

Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, το νέο της concept κινητικότητας, Mobility Ondol, δεν διαθέτει θέση οδηγού, καθώς σχεδιάστηκε με βάση το πλήρως αυτόνομο σύστημα οδήγησης.

Τα καθίσματα είναι διατεταγμένα έτσι ώστε να αντικρίζουν το ένα το άλλο, θέτοντας την επικοινωνία των επιβατών ως βασική αξία αυτής της εμπειρίας κινητικότητας.

Με έμφαση στο χρόνο για ξεκούραση, το συνολικό ύψος του αμαξώματος είναι στα 1.430 mm και το μεταξόνιο στα 3.500 mm, πιο ευρύχωρο από τα μέσα μεσαία οχήματα που έχουν συνολικό ύψος και μεταξόνιο στα 1.130 mm και 2.750 mm.

Η Hyundai έχει σχεδιάσει ειδικά το κάθισμα για να μπορεί ο εκάστοτε επιβάτης να καθίσει σε διάφορες άνετες στάσεις στο εσωτερικό του οχήματος, παρόμοιες με αυτές που θα μπορούσε να προσφέρει μια πολυτελής πολυθρόνα ή ένα κρεβάτι.

Όταν ένας επιβάτης θέλει να θέσει τα καθίσματα σε λειτουργία διάταξης κρεβατιού, τα καθίσματα μπορούν να επεκταθούν ώστε να μπορεί κανείς να ξαπλώσει εντελώς. Όταν κοιμούνται, μια κουβέρτα που έχει αγκράφες προσαρτημένες στο δάπεδο λειτουργεί ως ζώνη ασφαλείας, επιτρέποντας άνετα αλλά ασφαλή ταξίδια.

Η Hyundai Motor δήλωσε ότι η τεχνολογία της πίσω από τα μετατρέψιμα καθίσματα είναι η εφαρμογή ενός "πλήρως επίπεδου καθίσματος", η οποία αναδιάταξε τη δομή στήριξης και τη θέση των μεντεσέδων του καθίσματος. Η εν λόγω διάταξη επιτρέπει διάφορα είδη στάσεων που συμβάλλουν στη μείωση της κούρασης όταν κάθεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που αποκαλύπτει μια σχεδίαση πλήρως ανακλινόμενου καθίσματος, καθώς το 2018, η Volvo αποκάλυψε το 360C, ένα αυτόνομο concept με τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά θέματα, συμπεριλαμβανομένου του "Sleep" με ένα κρεβάτι που ξαπλώνει.

Ακόμα πιο παλιά, η Mercedes-Benz είχε παρουσιάσει ένα αυτόνομο όχημα που έμοιαζε με κάψουλα και είχε σχεδιαστεί για να λειτουργεί ως κοινόχρηστο σαλόνι σε τροχούς στην έκθεση Consumer Electronics Show το 2015.