H ηλεκτρική επανάσταση έρχεται από την Ινδία και είναι τα... τρίκυκλα


ΜΠΟΡΕΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΣΟΥΠΕΡ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/10/2018

Πολλά ακούμε για την έλευση της ηλεκτρικής εποχής στα οχήματα μέσα στα επόμενα χρόνια, όμως σε μία χώρα αυτό έχει γίνει ήδη πραγματικότητα. Ο λόγος για την "φτωχή" Ινδία, όπου εντοπίζεται ένα εντυπωσιακό φαινόμενο. Τα τρίκυκλα που κατακλύζουν τους δρόμους για πάσης φύσεως μεταφορές είναι πλέον τα περισσότερα ηλεκτρικά.

Ήδη έχουν πωληθεί πάνω από 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά τρίκυκλα, ένας αριθμός κατά πολύ μεγαλύτερος από το σύνολο των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στην Κίνα (για να μην συζητήσουμε για άλλες χώρες του πλανήτη).Και όλα αυτά χωρίς να υπάρχει καμία βοήθεια από το κράτος, τουλάχιστον μέχρι τον τελευταίο καιρό. Κάτι που πρόκειται να αλλάξει μιας και τα ηλεκτρικά τρίκυκλα βοηθούν σημαντικά στο να καθαρίσει ο αέρας των πόλεων, εκεί που η Ινδία έχει ένα αρνητικό ρεκόρ, με 10 από τις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου.

Οι οδηγοί των ηλεκτρικών τρίκυκλων ανακάλυψαν μόνοι τους ότι είναι πιο ήσυχα, πιο γρηγορα (στο χάος της Ινδίας αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα), πιο καθαρά και πιο φθηνά στην συντήρηση. Έτσι στην αγορά της Ινδίας πωλούνται 11.000 τέτοια οχήματα κάθε μήνα, ενώ οι πωλήσεις τους αναμένεται να αυξάνονται διαρκώς για τα επόμενα χρόνια σε διψήφια ποσοστά.  

Τα τρίκυκλα οχήματα αποτελούν μία ιδιαίτερα προσοδοφόρα αγορά για την Ινδία, φθάνοντς σε σύνολο το 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, και σ' αυτήν εμπλέκονται εταιρίες όπως η Mahindra & Mahindra, η Kinetic Engineering καθώς και δεκάδες μικρότερες που κάνουν εισαγωγές μηχανικών μερών από την Κίνα.

Η Ινδία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως,  αλλά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες έχει αποτύχει παταγωδώς. Σε αντίθεση με τα περίπου 1,35 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Κίνα, το αντίστοιχο νούμερο στην αχανή Ινδία δεν ξεπερνά τα μόλις 6.000 αυτοκίνητα. Ενώ και η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, η Μaruti Suzuki Indi δεν σχεδιάζει κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο πριν το 2020.

Πηγή: Automotive News