Η ηλεκτροκίνηση και το μέλλον των αστικών μετακινήσεων στην Ελλάδα


Σε μία ψηφιακή συζήτηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, στελέχη της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων παρουσίασαν τη δική τους οπτική γύρω από το μέλλον των αστικών μετακινήσεων.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 9/12/2020

Ο τίτλος της ψηφιακής αυτής συζήτησης ήταν «Shaping the mobility of tomorrow», θέλοντας να δώσει έμφαση στις αλλαγές που προδιαγράφονται τα επόμενα χρόνια σε διεθνές επίπεδο αλλά και στη χώρα μας.

Τη συζήτηση άνοιξε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Αυτός εστίασε στο γεγονός ότι η Ελληνική πραγματικότητα αλλάζει και η κυβέρνηση αρχίζει να θέτει τις απαραίτητες προδιαγραφές και τα πλαίσια στα οποία θα κινηθεί αυτή η αλλαγή. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στο νέο θεσμικό πλαίσιο αλλαγής του ΚΟΚ, που θα περιλαμβάνει και την έννοια της μικροκινητικότητας. Για παράδειγμα, θα υπάρξει νομοθεσία για τα ηλεκτρικά ποδήλατα που μπορούν να κινούνται με υποβοήθηση έως τα 25 km/h, ώστε αυτά να επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε δρόμους με όριο ταχύτητας τα 50 km/h. Αντίστοιχα, οι οδηγοί ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών θα απαγορεύεται να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα κατά την κίνηση, όπως ισχύει και με τους οδηγούς μηχανών και αυτοκινήτων.

Τη σκυτάλη πήρε ο Marc Berg, CEO της Free Now, που περιλαμβάνει και το Beat. Στον τομέα του Ride hailing εκκρεμεί να καθοριστεί το νομοθετικό πλαίσιο, θεωρείται όμως πως και αυτό θα γίνει, σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Όσο για την εταιρία, προσανατολίζεται στην ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος όπου ανάλογα με την ανάγκη, ο χρήστης θα μπορεί να χρησιμοποιεί άλλο όχημα, από ταξί μέχρι ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια. Ο στόχος εδώ είναι να καλύπτονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι αστικές μετακινήσεις, χωρίς να χρειάζεται κανείς να καταφεύγει στην αγορά ενός αυτοκινήτου, η οποία είναι κοστοβόρα και δεν μπορεί να αποδώσει σε μία οικογένεια, ως επένδυση.

Από την πλευρά των εταιριών αυτοκινήτου, στο πάνελ βρέθηκε ο Νίκος Γιαννουσάς, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars Hellas. Αυτός με τη σειρά του αναφέρθηκε στην πρόοδο που έχει επιτελεστεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες γενικά και από την εταιρία του συγκεκριμένα. Επίσης, τόνισε την αξία που έχουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα, τα οποία προετοιμάζουν το δρόμο για τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Αναφορικά με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης μίλησαν και οι υπόλοιποι ομιλητές. Από τα όσα ειπώθηκαν κρατάμε το γεγονός ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 θα έχουν χωροθετηθεί στη χώρα μας 10.000 σημεία φόρτισης, μέσω των δήμων. Αυτά, σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες εταιριών και φορέων, που προσθέτουν επιπλέον σταθμούς φόρτισης, θα αρχίσουν να δημιουργούν ένα ικανοποιητικό δίκτυο φόρτισης, που αποτελεί βασικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.