H ηλεκτροκίνηση σε vintage περιτύλιγμα


Oλοένα περισσότεροι κατασκευαστές ποντάρουν στη νοσταλγία και σχεδιάζουν να λανσάρουν σύγχρονα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία «πατούν» σχεδιαστικά σε εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/8/2021

Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει μόνο φίλους, καθώς υπάρχουν πολλοί ορκισμένοι petrol heads που νοσταλγούν τον ήχο και το…άρωμα ενός δυνατού βενζινοκινητήρα, αλλά και τον σχεδιασμό αγαπημένων μοντέλων του παρελθόντος. Για τους κινητήρες δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα, αν και οι κατασκευαστές προσπαθούν να σώσουν τα προσχήματα συνθέτοντας ιδιαίτερους ήχους για τα νέα ηλεκτρικά και υβριδικά τους οχήματα, στο πλαίσιο της εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας σχετικά με το ακουστικό σύστημα προειδοποίησης AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System).

Στο ντιζάιν, ωστόσο, αλλάζουν τα δεδομένα, καθώς ειδικότερα η ηλεκτροκίνηση προσφέρει μεγάλες ελευθερίες στους σχεδιαστές των αυτοκινήτων λόγω μικρών διαστάσεων των κινητήρων και της απουσίας πολλών μηχανικών μερών σε σχέση με τα μοτέρ εσωτερικής καύσης. Αυτές οι δυνατότητες φέρνουν πλέον στο προσκήνιο εμβληματικά μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, εφοδιασμένα με υπερσύγχρονες τεχνολογίες και ηλεκτροκινητήρες, που φιλοδοξούν να κάνουν κλικ στις καρδιές των φίλων κλασικών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, όμως, απευθύνονται και σε ένα αγοραστικό κοινό, το οποίο εμφανίζεται από διστακτικό έως αρνητικό απέναντι στις άκρως φουτουριστικές γραμμές πολλών ηλεκτροκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων νέας γενιάς.

Η συγκεκριμένη τάση δεν είναι, φυσικά, καινούργια, αλλά τη ζήσαμε σχετικά πρόσφατα με την αναβίωση, παραδείγματος χάριν,  της MINI, του Fiat 500 σε ποικιλία αμαξωμάτων και του θρυλικού Σκαραβαίου, μέσω του VW New Beetle. Τώρα συνεχίζεται αυτή η μόδα στο πολλαπλάσιο, καθώς οι εταιρείες έχουν στα σκαριά πολλά ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε vintage περιτύλιγμα, προσαρμοσμένο, φυσικά, στα νέα δεδομένα όσον αφορά στην ασφάλεια και στην εξοικονόμηση ενέργειας, που απαιτεί αεροδυναμικό σχεδιασμό.

Η πρώτη τέτοια παρτίδα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε μία ευρεία γκάμα αμαξωμάτων και ισχύος, τα οποία θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Η Renault σχεδιάζει να κάνει το διπλό μπαμ με το λανσάρισμα των μεταμοντέρνων R4 και R5, η Opel σκέπτεται σοβαρά το ενδεχόμενο της αναβίωσης του Manta της δεκαετίας του 1970 με ηλεκτροκίνηση, ενώ οσονούπω θα κυκλοφορήσει το ιταλοελβετικό Microlino, που αντιγράφει τη συνταγή της θρυλικής BMW Isetta του 1955!

Η Peugeot φωτογράφισε –προς άρσιν κάθε παρανόησης- τη μελέτη e-Legend Concept δίπλα σε ένα 504 Coupe του 1954, ενώ το θηριώδες Hummer επιστρέφει το φθινόπωρο ως EV προσανατολισμένο στα παλαιότερα μοντέλα Η2 και Η3. Το Honda e πρόλαβε, πάντως, όλους τους ανταγωνιστές του έχοντας ως σημείο αναφοράς το Civic του 1972, αλλά με ένα πολύ ιδιαίτερο και εκλεπτυσμένο στυλ. Και φυσικά, έπεται συνέχεια.