H Ιταλία βάζει μεγάλους φόρους στα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων


Η επιπλέον επιβάρυνση ενός αυτοκινήτου με μεγάλες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα ξεκινά από τα 1.100 ευρώ και θα αγγίζει και τις 2.000 ευρώ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/12/2018


Στην γενικότερη αναστάτωση που έχει προκληθεί τον τελευταίο καιρό σε διάφορες χώρες με απαγορεύσεις και φόρους στην υπάρχουσα τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, έρχεται να προστεθεί και η Ιταλία. Στον πολυσυζητημένο (εντός και εκτός χώρας) προϋολογισμό της προβλέπει την θέσπιση κάποιας έξτρα φορολογίας για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν υψηλές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η φορολόγηση θα είναι της τάξης των 1.100 ευρώ για αυτοκίνητα με 161 έως 175 gr/km CO2, ποσό το οποίο θα ανεβαίνει στα 1.600 ευρώ για εκπομπές 176-200 gr/km και 2.000 ευρώ  για αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 201-250 gr/km.

Aπό την άλλη η ιταλική κυβέρνηση σκοπεύει να προσφέρει οικονομικά κίνητρα έως και 6.000 ευρώ για αγοραστές που θα επιλέξουν αυτοκίνητα EV και περιορισμένων ρύπων. Τα οικονομικά κίνητρα αυτά θα αφορούν αυτοκίνητα που το κόστος τους θα είναι κάτω από τα 50.000 ευρώ και όχι για ακριβότερα. Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι τα ηλεκτρικά, υβριδικά και φυσικού αερίου οχήματα είναι αυτή την στιγμή μόλις το 7% της Ιταλικής αγοράς.

Η απόφαση αυτή της ιταλικής κυβέρνησης, που μένει να επικυρωθεί, όπως είναι αναμενόμενο "θορύβησε" την FCA η οποία προς το παρόν δεν παράγει κάποιο ηλεκτρικό ή υβριδικό μοντέλο στην Ευρώπη, ενώ είχε δηλώσει ότι σκοπεύει να ξοδέψει πάνω από 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα μοντέλα και κινητήρες στην Ιταλία μεταξύ του 2019 και του 2021. Τον Δεκέμβριο μάλιστα, υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας είχαν δηλώσει ότι θα επανεξετάσουν αυτό το πρόγραμμα αν η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει σε έξτρα φορολόγηση