Η Ιταλία ξεκινά πρόγραμμα απόσυρσης για τα παλιά αυτοκίνητα


ΣΕ ΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, Η ΙΤΑΛΙΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΤΟΙΜΗ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ!

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 4/7/2020

Η κίνηση αυτή έχει ήδη πάρει το πράσινο φως από το Ιταλικό κοινοβούλιο, με στόχο να ενισχυθεί η αγορά του αυτοκινήτου, που χτυπήθηκε σκληρά από την πανδημία του Κορωνοϊού. Πολλές άλλωστε χώρες έχουν προχωρήσει με μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αντίθεση όμως με άλλες κυβερνήσεις, όπως αυτές της Γαλλίας, της Γερμανίας ή και της Ελλάδας, οι Ιταλοί είναι αποφασισμένοι να μην στηρίξουν μόνο τα πράσινα οχήματα -ηλεκτρικά και υβριδικά- αλλά και τα συμβατικά, νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Η επιλογή αυτή βασίζεται σε δύο λόγους. Καταρχήν, κρίνοντας από το μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτου της ίδιας της χώρας, Fiat-Chrysler, δεν έχει αναπτύξει μία ουσιαστική γκάμα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων, πέρα από μία δύο εξαιρέσεις. Μία κίνηση, λοιπόν, επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων θα υπέσκαπτε, σε ένα βαθμό, τα θεμέλια του ομίλου. Πόσο μάλλον αυτή την περίοδο που προσπαθεί να συγχωνευτεί με τον αντίστοιχο γαλλικό όμιλο PSA. Ο δεύτερος λόγος, σύμφωνα με αναλυτές, έχει να κάνει με τα απούλητα συμβατικά μοντέλα που συσσώρευσαν οι εταιρίες, τους τελευταίους μήνες.

Για κάθε νέο αυτοκίνητο προδιαγραφών Euro 6, με αξία κάτω από 40.000 ευρώ, οι Ιταλοί θα έχουν όφελος από την αγορά του 3.500 ευρώ, εφόσον αποσύρουν ένα παλαιότερο όχημα, ηλικίας άνω των 10 ετών. Αυτό αναμένεται να τονώσει την αγορά, όχι όμως και να στρέψει τους Ιταλούς στις νέες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες (παρότι και αυτές επιδοτούνται). Ενδεικτικά, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που πουλήθηκαν πέρυσι στην Ιταλία έφτασαν το 0,56% του συνόλου. Όσο για τα υβριδικά, η αντίστοιχη διείσδυσή τους άγγιξε το 6,1%. Το μέτρο της απόσυρσης θα βρίσκεται σε ισχύ από τον Αύγουστο μέχρι και το Δεκέμβριο, με το κράτος και τους εμπόρους να επωμίζονται από κοινού το οικονομικό βάρος.