H Ιταλία θέλει να γίνει η Νο. 1 αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη


Η νέα κυβέρνηση της Ιταλίας έχει στόχο μέχρι το 2022 να κυκλοφορούν πάνω από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της Ιταλίας, ξεπερνώντας στην πρώτη θέση τη Νορβηγία.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/6/2018

Ίσως να ακούγεται ως αισιόδοξο ως σενάριο (ιδίως με την κατάσταση που επικρατεί στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία), όμως η νέα κυβέρηση της Ιταλίας έχει σκοπό να οδηγήσει γρήγορα την χώρα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Για να επιτευχθεί όμως αυτό το τεράστιο νούμερο του 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων, θα πρέπει να δοθούν επιδοτήσεις που θα ξεπερνούν τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Την έμπνευση αυτή έχει ο ηγέτης του ενός κόμματος της κυβέρνησης, του Κινήματος των Πέντε Αστέρων Luigi Di Maio ο οποίος είχε κάνει την καμπάνια στην Σικελία μέσα σε ένα ηλεκτρικό Nissan. Πάντως προς το παρόν ο στόχος μοιάζει μάλλον μία εύκολη προεκλογική υπόσχεση καθώς πέρσι πωλήθηκαν στην Ιταλία μόλις 2.600 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα και άλλα 2.200 plug-in υβριδικά, σε σύνολο 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα.

Αυτή την στιγμή υπολογίζεται ότι στους δρόμους της Ιταλίας κυκλοφορούν λιγότερα από 5.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και για να πάει κανείς από αυτό το νούμερο στο 1 εκατομμύριο, θα πρέπει η κυβέρνηση να δώσει ισχυρά οικονομικά κίνητρα που θα φθάνουν τα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, όπως έκανε και η Νορμβηγία.

Υπολογίζεται ότι τα οικονομικά κίνητρα για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι στην περιοχή των 8.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο. Στη Νορβηγία που τα κίνητρα είναι μεγάλα (από φορολογία μέχρι απαλλαγή από τα διόδια), η επιδότηση υπολογίζεται περίπου στα 9.000 ευρώ για ένα e-Golf, ή στα 7.000 ευρώ για ένα ηλεκτρικό up! Στην Γαλλία που θέλει να τριπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2022 στις 150.000 μονάδες, κάθε ηλεκτρικό μοντέλο κοστίζει στις εταιρίες 10.000 ευρώ σε χρηματικά κίνητρα. 

Ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα θα ήταν οι υποδομές φόρτισης, καθώς η ημι-κρατική Enel που διαχειρίζεται το δίκτυο θα πρέπει να έχει εγκαταστήσει πάνω από 14.000 δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2022. Κάτι που με τα σημερινά δεδομένα φαντάζει αδύνατο. Ενώ από την άλλη οι Ιταλοί οδηγοί είναι μαθημένοι σε διαφορετικά εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην χώρα, και κάνει τις μετακινήσεις πολύ οικονομικές.

Σε κάθε περίπτωση το νούμερο του 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα εμπίπτει στην γενικότερη πολιτική παροχών και υποσχέσεων που ασκεί η νέα ιταλική κυβέρνηση. Τα λόγια όπως είναι προφανές δεν κοστίζουν τίποτα, σε αντίθεση με τα έργα που είναι αμείλικτα.

Πηγή: Automotive News