Η Κίνα θα επιτρέπει περισσότερα υβριδικά οχήματα


Οι κινεζικές αρχές θα χαλαρώσουν για τρία χρόνια τους αυστηρούς κανόνες για την κατασκευή καινούργιων αυτοκινήτων που ισχύουν στη χώρα για να αυξήσουν τις πωλήσεις σε αυτή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 22/6/2020

Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Βιομηχανίας, Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής της Κίνας, από το 2021 έως και το 2023 θα χαλαρώσουν μερικώς οι αυστηροί κανονισμοί που επικρατούν εκεί για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες κατασκευάζουν τα νέα μοντέλα τους σε αυτή. Επειδή η ασιατική χώρα αντιμετωπίζει μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα, ιδίως στις μεγαλουπόλεις της, έχει θεσπίσει αυστηρά πρωτόκολλα για τις εταιρείες αυτοκινήτου, εγχώριες και αλλοδαπές. Αυτές υποχρεώνονται να κατασκευάζουν οπωσδήποτε έναν προκαθορισμένο αριθμό αμιγώς ηλεκτροκίνητων και τεχνολογίας Plug-in Hybrid οχημάτων, για να παίρνουν τις απαραίτητες εγκρίσεις και να μην πληρώνουν πρόστιμα.

Τα απλά υβριδικά μοντέλα (που δεν φορτίζονται και μέσω πρίζας) είναι αποδεκτά αλλά χρεώνονται με περισσότερους «πόντους ποινής» από το κινεζικό κράτος. Ωστόσο, βάσει της απόφασης που ελήφθη πρόσφατα από το Υπουργείο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, από του χρόνου έως και το 2023, θα μπορούν να κατασκευάζουν και να διαθέτουν στην εγχώρια αγορά μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων με υβριδική διάταξη κινητήρα, χωρίς να έχουν κάποια επίπτωση.

Η απόφαση για μερική χαλάρωση των αυστηρών μέτρων ελήφθη για να δοθεί η δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις πωλήσεις τους,  να μετριάσουν την οικονομική ζημιά εξαιτίας της πανδημίας και να συνεχίσουν τη λειτουργία των εργοστασίων στην Κίνα. Η κατασκευή οχημάτων με κινητήρα υβριδικής διάταξης κοστίζει λιγότερο απ’ ό,τι τα τεχνολογίας Plug-in Hybrid ή τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο, οι εταιρείες θα εξακολουθούν να υποχρεούνται να τα παράγουν και αυτά. Η κυβέρνηση της χώρας έχει θέσει ως στόχο ότι, ως το 2025, το 25% των καινούργιων αυτοκινήτων που θα πωλούνται εκεί να είναι ηλεκτροκίνητα.