Η Κινεζική επέλαση στη Ρωσία έχει ξεκινήσει πριν σβήσουν τα «σημάδια» του Δυτικού κόσμου


Το εμπάργκο της Δύσης στη Ρωσία έχει ωθήσει τους περισσότερους κατασκευαστές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να αποχωρήσουν από την αγορά και η Κίνα το εκμεταλλεύεται, καταλαμβάνοντας όλο και μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/12/2022

Οι κινεζικές μάρκες αποτελούν πλέον περίπου το 30% της ρωσικής αγοράς, με τους Ασιάτες να έχουν αρχίσει να εκμεταλλεύονται την έξοδο των Δυτικών από τη συγκεκριμένη αγορά, οι οποίοι συνεχίζουν το εμπάργκο απέναντι στον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.

Αύξηση έχει σημειωθεί στις πωλήσεις των Haval, Chery και Geely, οι οποίες έφτασαν τις 16.138 τον Νοέμβριο, παρουσιάζοντας σχεδόν διπλασιασμό σε σύγκριση με τον Ιανουάριο (8.235), ενώ και η αντίστοιχη μετοχή της αγοράς άγγιξε το 31,3% από το 9,6%, όπως παρουσίασε η ρωσική εταιρεία αναλύσεων και στατιστικών, Autostat, σε έρευνά της.

Τα νέα ρωσικά οχήματα που πωλήθηκαν τον Νοέμβριο ήταν 46.403, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων, και θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι και τις 600.000 μέχρι το τέλος της χρονιάς. 

«Υπάρχει ελάχιστη παραγωγή δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών και πολύ λίγες εισαγωγές, οπότε η αγορά είναι διχασμένη μεταξύ των ρωσικών και κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών,» είπε ο Vladimir Bespalov, Ρώσος αναλυτής.

Τα ρωσικά αυτοκίνητα αποτελούν τον πυρήνα των πωλήσεων στα πιο οικονομικά μοντέλα, τα οποία αγγίζουν τις 24.000 ευρώ, ενώ οι κινεζικές εταιρείες κατασκευάζουν οχήματα των οποίων το κόστος φτάνει έως και τα 35.000 ευρώ περίπου, ακολουθώντας ένα πιο δυτικοποιημένο τρόπο τιμολόγησης. 

Η κινεζική JAC προμηθεύει τα μέρη, την πλατφόρμα και τη μηχανική για την αναβίωση του σοβιετικού Moskvich, κάτι που είναι εμφανές και δια γυμνού οφθαλμού.

Το μοντέλο κατασκευάζεται σε εργοστάσιο που «εγκατέλειψε» η Renault, ενώ και οι Nissan, Mercedesκαι Fordέχουν επίσης εγκαταλείψει τη χώρα με αφορμή τον πόλεμο.

Αν τα πράγματα σε οικονομικό επίπεδο μείνουν ως έχουν, τότε οι Κινέζοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να καλύπτουν ως και το 35% των πωλήσεων στη Ρωσία το 2023, σύμφωνα με τον Bespalov, ή αλλιώς 800.000 μονάδες.

Και φέτος, όμως, ως και τον Οκτώβριο, η Ρωσία ήταν η έκτη μεγαλύτερη αγορά για εξαγωγές για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που πούλησαν όχι μόνο αυτοκίνητα αλλά κι ανταλλακτικά, σε ποσοστό 3,9%.